Το McMurtry Spéirling έγραψε ιστορία ως το πρώτο αυτοκίνητο που κινείται ανάποδα, βασιζόμενο εξ ολοκλήρου στην ενεργή αεροδυναμική καθοδική δύναμη που παράγεται από ένα σύστημα ανεμιστήρων.
Το ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο, που ζυγίζει μόλις 1.000 κιλά και παράγει 1.000 ίππους, χρησιμοποιεί ένα σύστημα «Downforce on Demand» με ανεμιστήρα, ικανό να παράγει 2.000 κιλά κάθετης δύναμης, ακόμα και ακίνητο.
Αυτή η ριζοσπαστική τεχνολογία επέτρεψε στο Spéirling να κολλήσει σε μια ειδικά κατασκευασμένη περιστρεφόμενη πλατφόρμα και να συνεχίσει να κινείται όταν είναι πλήρως ανεστραμμένο, αποδεικνύοντας την από καιρό θεωρητικοποιημένη ιδέα ότι ένα αυτοκίνητο μπορεί να κινείται ανάποδα καθαρά μέσω της αεροδυναμικής πρόσφυσης.
Η επίδειξη, με τον συνιδρυτή της McMurtry Thomas Yates πίσω από το τιμόνι, επικυρώνει ιδέες δεκαετιών που πρωτοεξετάστηκαν με το Chaparral 2J του Jim Hall.
Αλλά το Spéirling οδηγεί την ιδέα στα άκρα. Το ακροβατικό δεν είναι απλώς μια καινοτομία- σηματοδοτεί μια επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο η κάθετη δύναμη μπορεί να βελτιώσει τις επιδόσεις και την ασφάλεια του οχήματος.
Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά αγωνιστικά αυτοκίνητα που εξαρτώνται από την υψηλή ταχύτητα για πρόσφυση, το σύστημα του Spéirling προσφέρει άμεση πρόσφυση, ακόμη και σε στάση.
Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε ασφαλέστερα και πιο ελεγχόμενα οχήματα, ειδικά σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης ή σε ελιγμούς χαμηλής ταχύτητας.
Ο Yates χαιρέτισε την εκδήλωση ως απόδειξη της ιδέας, προϊδεάζοντας για μελλοντικές εφαρμογές, όπως η εκτεταμένη ανάστροφη οδήγηση μέσα από μεγαλύτερες σήραγγες.
Το κατόρθωμα του Spéirling είναι κάτι περισσότερο από ένα θέαμα – είναι ένα τεχνολογικό ορόσημο που επαναπροσδιορίζει τα όρια της πρόσφυσης, της ταχύτητας και του τι είναι φυσικά δυνατό σε τέσσερις τροχούς. Ή σε αυτή την περίπτωση, ακόμη και ανάποδα.
