Για την εξέλιξη του προηγούμενου Ford GT κατασκευάστηκαν συνολικά 3 πρωτότυπα, που σήμερα βρίσκονται στο μουσείο Henry Ford στο Detroit. Από αυτά το πειραματικό CP-1 (από το Confirmation Prototype-1) ήταν το πρώτο και έτσι διαθέτει αρκετά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά που τότε έκαναν τα πρώτα βήματά τους.
Χαρακτηριστικά όπως τον κλωβό που όπως και το καπό και αλλα μέρη του αμαξώματος ήταν από ανθρακόνημα αλλά στην πορεία αντικαταστάθηκε για λόγους κόστους από έναν από αλουμίνιο.
Το αρχέτυπο GT έχει πάνω του τις υπογραφές των 13 μελών της αρχικής ομάδας που εξέλιξε το ρετρό πλέον super car, μαζί με αυτές των Billy Ford (διευθύνοντα συμβούλου της μάρκας), Camillo Pardo (σχεδιαστή), Fred Goodnow (αρχιμηχανικός) και του θρυλικού Carroll Shelby.
Όταν οι δοκιμές με το CP-1 ολοκλήρωθηκαν η Ford το πούλησε το 2008 στον Joey Limongelli, έναν συλλέκτη που στην πορεία έγραψε ένα βιβλίο για το Ford GT.
Το αξιοπερίεργο της υπόθεσης είναι πως το CP-1 είχε περιοριστή ταχύτητας στα 10 χλμ./ώρα, ίσα δηλαδή να κινείται από το πάρκινγκ προς τους χώρους των πειραμάτων (τεστ εκπομπής ρύπων, αερόσακων, ηλεκτρονικών κ.α.). Φυσικά όταν πουλήθηκε ο περιοριστής καταργήθηκε, ενώ από τις 19 έως τις 22 Ιανουαρίου το CP-1 θα μάθει το νέο του ιδιοκτήτη σε δημοπρασία που θα γίνει στην Αριζόνα, όπου βέβαια το θέμα είναι με πόσα χρήματα θα αλλάξει χέρια…
Γιάννης Σκουφής
