Ένα από τα πιο ιστορικά αυτοκίνητα της Renault ήταν το 5 Τurbo, το οποίο κατασκευάστηκε στην περίοδο 1980 έως 1986 και στόχο είχε την συμμετοχή της εταιρίας στους αγώνες ράλι.
Ήταν ο προκάτοχος του κεντρομήχανου Clio V6 RS και η απάντηση της Renault απέναντι στην Lancia Stratos για μια ομολογκασιόν και συμμετοχή στους διεθνείς αγώνες. Το κανονικό Renault 5 είχε το μοτέρ μπροστά αλλά στο Turbo ο 1.400άρης των 160 ίππων με το 5άρι σασμάν μεταφέρθηκαν πίσω από τις πλάτες οδηγού και συνοδηγού.
Στην δεκαετία του 1980 το 5 Τurbo κατάφερε να σημειώσει αρκετές νίκες και έγινε ιδιαίτερα αγαπητό στους φίλους των ράλι αλλά και τους φανατικούς της εταιρίας. Ιδίως στην έκδοση R5 Maxi Turbo με μοτέρ 1,6 λίτρου έφτανε τους 350 ίππους!
Στα σχέδια που παραθέτουμε βλέπουμε την προσπάθεια ενός σχεδιαστή ονόματι Khyzyl Saleem να αναβιώσει τις ένδοξες ημέρες του 5 Τurbo πάνω σε ένα Renault Clio σύγχρονης γενιάς. Το δημιούργημά του δύσκολα θυμίζει το Clio όμως έχει πάντα την αύρα εκείνου του κλασικού μοντέλου, ιδίως στο πίσω μέρος με τις μεγάλες εισαγωγές και το φαρδύ αμάξωμα.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, μάλλον δεν θα δούμε ξανά μία τέτοια αντίστοιχη προσπάθεια κεντρομήχανου μικρού Renault καθώς οι καιροί επιτάσσουν ηλεκτροκίνηση και ακόμα και μία έκδοση RS που μας συντρόφευε τα τελευταία χρόνια φαντάζει δύσκολο να βγει στην παραγωγή χωρίς κάποιας μορφής ηλεκτρική υποβοήθηση.
