Η επανεκλογή του Donald Trump αναμένεται να επιφέρει σημαντικές αλλαγές στη βιομηχανία αυτοκινήτου των ΗΠΑ, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση και τις εμπορικές σχέσεις με την Κίνα. Η πολιτική του Trump, που εστιάζει στην προστασία της εγχώριας εφοδιαστικής αλυσίδας, ενδέχεται να επιδιώξει την απομόνωση των κινεζικών εταιρειών από την αμερικανική αγορά. Παράλληλα, πιθανότατα θα στοχεύσει στα φορολογικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα που θεσπίστηκαν επί προεδρίας Biden, γεγονός που μπορεί να πλήξει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση.
Ο Trump, με την υποστήριξη της Γερουσίας από τους Ρεπουμπλικάνους, ενδέχεται να χαλαρώσει τiς αυστηρές ρυθμίσεις της προεδρίας Biden για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση καταργώντας ή μειώνοντας τις φοροαπαλλαγές. Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα και να αυξήσει το κόστος παραγωγής τους.
Η εμπορική πολιτική προς την Κίνα αναμένεται επίσης να σκληρύνει, με πιθανούς νέους δασμούς στα κινεζικά προϊόντα και τις τεχνολογίες, όπως οι μπαταρίες για τα BEVs. Τα συγκεκριμένα μέτρα στοχεύουν στη μείωση της εξάρτησης των ΗΠΑ από την Κίνα, αλλά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αυξήσουν την τελική τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.
Στο θέμα των προδιαγραφών εκπομπής ρύπων, ο Trump πιθανότατα θα καθυστερήσει τις νέες ρυθμίσεις που προβλέπονται να τεθούν σε εφαρμογή μετά το 2028, ενώ μπορεί να αποτρέψει την Καλιφόρνια από το να επιβάλλει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Αυτό μπορεί να επηρεάσει την καινοτομία στον τομέα των καθαρών μεταφορών, καθώς εταιρείες όπως η Ford και η General Motors που ακολουθούν τα πρότυπα της Καλιφόρνιας ίσως χρειαστεί να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους.

Πιθανή συνεργασία με τον Elon Musk είναι επίσης στον ορίζοντα, με στόχο τη δημιουργία ομοσπονδιακών προτύπων για αυτόνομα οχήματα. Οι μετοχές της Tesla σημείωσαν άνοδο μετά την επανεκλογή Trump, αντικατοπτρίζοντας την αισιοδοξία της αγοράς για την προοπτική συνεργασίας με τον Musk.
Τέλος, οι σχέσεις του Trump με την UAW (Ένωση Εργατών Αυτοκινήτων) ίσως αποδειχθούν δύσκολες, καθώς ο Trump ενδέχεται να διορίσει λιγότερο φιλεργατικά μέλη στο Εθνικό Συμβούλιο Εργασιακών Σχέσεων. Παράλληλα, η Συμφωνία ΗΠΑ-Μεξικού-Καναδά θα επανεξεταστεί το 2026, γεγονός που προσθέτει αβεβαιότητα στην αγορά.
Συνολικά, η επιστροφή του Trump στον Λευκό Οίκο δημιουργεί σημαντικές προκλήσεις για τη βιομηχανία αυτοκινήτου στις ΗΠΑ, ιδιαίτερα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και της εμπορικής πολιτικής.
