Όσοι προβληματίστηκαν με την απόφαση της Porsche να ακολουθήσει και αυτή την μόδα του downsizing με τον δίλιτρο κινητήρα της, μάλλον βρέθηκαν προ εκπλήξεως όταν διαπίστωσαν όταν πρόκειται αναμφίβολα για ένα από τα καλύτερα κινητήρια σύνολα που υπάρχουν αυτή την στιγμή στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο “μικρός” 4κύλινδρος boxer δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από το εξακύλινδρο ατμοσφαιρικό, και αυτό οφείλεται σε ένα μυστικό το οποίο κρύβει η γερμανική εταιρία στο εσωτερικό του. Και αυτό δεν είναι άλλο από έναν στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας.
Πρόκειται για μία τεχνολογία που δεν την ακούμε πρώτη φορά, μιας και εφαρμόζεται ευρέως στους ντίζελ, αλλά στους κινητήρες βενζίνης υπάρχει αυτή την στιγμή μόνο στην Porsche (στην 718 S και την 911 Τurbo).
Όπως βλέπουμε στην φωτογραφία, ο αεριοστρόβιλος (1) ανοιγοκλείνει με μηχανικό τρόπο. Όσο οι στροφές βρίσκονται χαμηλά είναι σχεδόν κλειστή έτσι ώστε να δημιουργείται μία πιο στενή δίοδος για τα λίγα καυσαέρια και έτσι να έχουν μεγαλύτερη ορμή για να περιστρέψουν πιο γρήγορα τον στρόβιλο.
Με αυτόν τον τρόπο εξαλείφεται σχεδόν ολοκληρωτικά η χρονική υστέρηση των τούρμπο (turbo lag) στις χαμηλές στροφές. Στις πιο πάνω σ.α.λ., η πτερωτή ανοίγει όπως σε ένα κλασικό τούρμπο. Μάλιστα σε ένα σημείο της διαδρομής των καυσαερίων (2) ανάμεσα στην εισαγωγή (3) και τον στροβιλοσυμπιεστή (4) υπάρχει ένας σένσορας ο οποίος ρυθμίζει την πίεση της πτερωτής έως και 10 φορές το δευτερόλεπτο.
Με αυτές τις μικρές αλλά πολύ έξυπνες επεμβάσεις η Porsche καταφέρνει να φτιάξει ένα μοτέρ “διαμάντι” με εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης από τις χαμηλές στροφές και με τα 300 του άλογα να προσφέρουν τις μοναδικές συγκινήσεις που συναντά κανείς πάντα στα αυτοκίνητα της εταιρίας.
Παναγιώτης Τριτάρης
