Η γερμανική ZF παρουσίασε μια καινοτόμο λύση που φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο θερμαίνονται οι καμπίνες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων: τις θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας. Η τεχνολογία αυτή έρχεται να αντικαταστήσει – ή έστω να συμπληρώσει – τα θερμαινόμενα καθίσματα, προσφέροντας ταχύτερη και αποδοτικότερη θέρμανση, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και την αύξηση της αυτονομίας.
Η ζώνη ενσωματώνει τέσσερα θερμαντικά στοιχεία, πάχους μόλις 1,3 χιλιοστών, με ισχύ έως 60 W. Σε λιγότερο από δύο λεπτά, ακόμη και στους -5 °C, η θερμοκρασία στο άνω μέρος του σώματος φτάνει τους 40 °C, προσφέροντας άμεση άνεση.
Σύμφωνα με την ZF, το σύστημα μπορεί να επιτρέψει μείωση της θερμοκρασίας καμπίνας έως και κατά 3 °C, χωρίς να θυσιάζεται η ευχάριστη αίσθηση για τους επιβάτες. Αυτό μεταφράζεται σε έως 6% επιπλέον αυτονομία.
Η λειτουργία της ζώνης βασίζεται σε αλγόριθμο που υπολογίζει παραμέτρους όπως θερμοκρασία σώματος, εξωτερικό κλίμα και ηλιακή ακτινοβολία, ρυθμίζοντας αυτόματα την παροχή θερμότητας. Έτσι περιορίζεται η ανάγκη χρήσης του ενεργοβόρου συστήματος θέρμανσης της καμπίνας.
Σε μικρές διαδρομές, όπου η κατανάλωση ενέργειας για θέρμανση είναι συνήθως δυσανάλογα υψηλή, η ZF εκτιμά ότι η εξοικονόμηση μπορεί να φτάσει τα 1000 W, μειώνοντας σημαντικά το φορτίο στο κλιματιστικό. Ακόμη και στα μεγάλα ταξίδια, το σύστημα περιορίζει τις θερμικές απώλειες προς το περιβάλλον.
Η ZF δεν έχει ανακοινώσει ακόμη πότε και σε ποια μοντέλα θα δούμε την εφαρμογή της τεχνολογίας, ωστόσο η εξέλιξη έχει ολοκληρωθεί και η καινοτομία φαίνεται να κεντρίζει το ενδιαφέρον των κατασκευαστών EV.
Το ζητούμενο πλέον είναι αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα επενδύσουν στη νέα αυτή ιδέα που συνδυάζει άνεση, ενεργειακή οικονομία και τεχνολογικό κύρος.
