Σύνδεση

Featured

Θα παγώσω στο ηλεκτρικό σε μποτιλιάρισμα τον χειμώνα;

Ο χειμώνας, με τα ξαφνικά χιόνια και τις παγωμένες ουρές στους δρόμους, ξυπνά κάθε χρόνο την ίδια αγωνία: τι γίνεται όταν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μείνει ακινητοποιημένο επί ώρες στο κρύο; Θα αντέξει η θέρμανση ή κινδυνεύει ο οδηγός να μείνει… σαν τον Εσκιμώο στην εθνική;

Παρά τους φόβους που συνοδεύουν τα ηλεκτρικά, οι πραγματικές μετρήσεις των ευρωπαϊκών οργανισμών ADAC και ÖAMTC δείχνουν πως η θέρμανση όχι μόνο δεν «στραγγίζει» τη μπαταρία, αλλά μπορεί να λειτουργεί απρόσκοπτα για πολλές ώρες ακόμη και σε θερμοκρασίες κάτω από τους -10°C. Κι αυτό, παρότι τα ηλεκτρικά δεν έχουν τη «δωρεάν» θερμότητα ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης και βασίζονται σε ηλεκτρικές αντιστάσεις τύπου PTC – μικρά θερμικά στοιχεία που λειτουργούν σαν μίνι σεσουάρ.

Η κατανάλωση στις δοκιμές κυμάνθηκε από 1,5 έως 3 kWh την ώρα, ποσότητα αρκετά μικρή ώστε ακόμη και ηλεκτρικά με μικρές μπαταρίες να αντέχουν εντυπωσιακά πολύ. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του VW ID.3 των 45 kWh, το οποίο μπορεί να διατηρεί ζεστή την καμπίνα για περίπου 20 ώρες συνεχόμενα. Πρακτικά, ένας οδηγός μπορεί να περάσει όλη τη νύχτα μέσα στο αυτοκίνητο χωρίς φόβο ότι η μπαταρία θα «σβήσει» μαζί με τη θέρμανση.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός πως οι αντλίες θερμότητας – παρότι συνήθως πιο αποδοτικές – σε ακραίες θερμοκρασίες λειτουργούν σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με τις απλές αντιστάσεις. Όταν το κρύο γίνεται πολικό, όλες οι τεχνολογίες χρειάζονται παρόμοια ενέργεια για να κρατήσουν την καμπίνα ζεστή.

Υπάρχουν όμως και μικρές πρακτικές που μειώνουν ακόμη περισσότερο την κατανάλωση: τα θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι αποδίδουν περισσότερη άνεση με πολύ λιγότερη ενέργεια, ενώ το προθερμαντικό στάδιο όσο το όχημα βρίσκεται στον φορτιστή βοηθά στην εξοικονόμηση αρκετών kWh. Εξίσου σημαντικό είναι το αυτοκίνητο να ξεκινά το ταξίδι με γεμάτη μπαταρία — όπως ακριβώς δεν ταξιδεύουμε ποτέ τον χειμώνα με μισογεμάτο ρεζερβουάρ.

Το τελικό συμπέρασμα είναι απλό αλλά ανατρεπτικό: το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι παγίδα ψύχους. Η θέρμανσή του αντέχει πολύ περισσότερο απ’ όσο πιστεύουμε, προσφέροντας ουσιαστική ασφάλεια ακόμη και σε πολύωρα χειμερινά μποτιλιαρίσματα.

Ποια γνωστά μοντέλα της καταργεί η BMW;

BMW

Dacia Bigster G-140: Υβριδικό με υγραέριο και μεγάλη αυτονομία

Dacia

Η Audi εξελίσσει σκληροτράχηλο off-road

Audi

Honda CR-V: το οικογενειακό SUV που συνδυάζει τεχνολογία, οικονομία και ποιότητα

Featured