Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Θα εξαφανιστούν εντελώς τα μικρά αυτοκίνητα;

Σε ελεύθερη πτώση βρίσκονται οι πωλήσεις των minicars στην Ευρώπη, με μείωση 24% στους πρώτους πέντε μήνες του 2025, σύμφωνα με τη Dataforce.

Το άλλοτε “λαϊκό” όχημα για τις ευρωπαϊκές πόλεις κινδυνεύει με εξαφάνιση, υπό την πίεση αυστηρών κανονισμών και της αυξανόμενης κόστους παραγωγής.

Με ηγέτη το Fiat Panda, το οποίο συνεχίζει να κυριαρχεί κυρίως στην ιταλική αγορά (όπου καταγράφει το 42% των συνολικών πωλήσεων στην κατηγορία), το τμήμα των minicars δεν μπορεί πλέον να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις.

Το 2014 πωλήθηκαν 1,1 εκατομμύρια minicars. Το 2024, μόλις τα μισά.

Αιτία της πτώσης είναι, μεταξύ άλλων, η απόσυρση μοντέλων όπως το Fiat 500 (σε αναμονή υβριδικής έκδοσης), το Suzuki Ignis, καθώς και η έξοδος από την κατηγορία εταιρειών όπως Peugeot, Citroën, VW, Skoda, Smart και Ford.

Το αυξανόμενο κόστος συμμόρφωσης με νέους κανονισμούς –όπως το GSR2 που απαιτεί συστήματα ασφαλείας όπως αισθητήρες προσοχής οδηγού– καθιστά ασύμφορη την κατασκευή μικρών αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Mitsubishi Space Star, που αποσύρθηκε από την ευρωπαϊκή αγορά αντί να αναβαθμιστεί, παρά τη χαμηλή τιμή του στα €11.900.

Οι κατασκευαστές στρέφονται πλέον σε ηλεκτρικά minicars: Hyundai Inster, Dacia Spring, Leapmotor T03 και στο μέλλον τα VW ID1 και Renault Twingo, με στόχο τιμές κάτω από €20.000. Ωστόσο, το περιθώριο κέρδους παραμένει εξαιρετικά περιορισμένο.

Stellantis και Renault ζητούν τη δημιουργία μιας νέας ευρωπαϊκής κατηγορίας οχημάτων (Μ0), για να διασωθεί η προσιτή κινητικότητα. Το στοίχημα είναι ανοικτό, και αφορά εκατομμύρια Ευρωπαίους καταναλωτές.

Το Audi TT επιστρέφει ως ηλεκτρικό

Audi

Νέο Jeep Compass με αναβάθμιση και ηλεκτρικές εκδόσεις

Featured

Ετοιμάζεται το ηλεκτρικό baby Land Rover Defender

Land Rover

Οδηγούμε το νέο BYD Dolphin Surf

BYD