Μετά από σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα στους δρόμους, η Volkswagen ετοιμάζεται να κατεβάσει την αυλαία για το Touareg, το πολυτελές SUV που από το 2002 αποτέλεσε τη ναυαρχίδα της.
Η παραγωγή του θα σταματήσει το 2026, αφήνοντας το νεοεισερχόμενο Tayron ως το μεγαλύτερο SUV της μάρκας στη Βρετανία.
Το Touareg γεννήθηκε από την ίδια αρχιτεκτονική με την πρώτη Porsche Cayenne, εκπληρώνοντας το όραμα του τότε προέδρου της VW, Ferdinand Piëch, για μια μάρκα με ανώτερη αίγλη, πλάι στη σεντάν ναυαρχίδα Phaeton.
Με πλούσια τεχνολογικά στοιχεία και premium χαρακτήρα, έγινε σύμβολο της γερμανικής πολυτέλειας εκτός του παραδοσιακού segment των μεγάλων σεντάν.
Η αντικατάστασή του δεν προβλέπεται. Το Tayron, πιο οικονομικό και ευέλικτο, έρχεται σε εκδόσεις δύο και τριών σειρών καθισμάτων, με ικανότητα ρυμούλκησης έως 2.500 κιλά και πιο πρακτική καμπίνα, καλύπτοντας πλέον το κενό που αφήνει ο προκάτοχός του.
Η αποχώρηση του Touareg σηματοδοτεί και το τέλος της συστηματικής προσπάθειας της VW να διεκδικήσει μερίδιο στην premium αγορά.
Παράλληλα, η εταιρεία θα αποσύρει και το ID.5 το 2027. Η πιο σπορ, κουπέ εκδοχή του ID.4, που κυκλοφόρησε το 2021 κυρίως για την Κίνα, δεν κατάφερε να κερδίσει την αγορά, ούτε στην Ευρώπη ούτε στις ΗΠΑ.
Όσο για τα μελλοντικά σχέδια, συζητήθηκε ένα «mini Buzz» –μικρό ηλεκτρικό MPV βασισμένο στην πλατφόρμα MEB, διάδοχο του Touran- όμως οι προτεραιότητες στρέφονται σε SUV και crossover.
Η έλλειψη πόρων στο τεχνικό κέντρο του Μπράουνσβαϊγκ και η εστίαση σε πιο σημαντικά αυτοκίνητα, όπως το ηλεκτρικό Golf, σφράγισαν την απόφαση.
Έτσι, ένα κεφάλαιο 23 ετών κλείνει, με τη Volkswagen να στρέφει το βλέμμα της σε πιο εμπορικά προσανατολισμένα οχήματα.
