Σύνδεση

Daihatsu

Τέλος εποχής για το μικρό Daihatsu Copen

Η Daihatsu ανακοίνωσε πως το Copen roadster θα σταματήσει να παράγεται τον Αύγουστο του 2026, βάζοντας τέλος σε μία από τις πιο χαρακτηριστικές παρουσίες της ιαπωνικής κατηγορίας kei cars.

Ωστόσο, το μικρό κάμπριο δεν θα «φύγει» σιωπηλά, αφού η εταιρεία προγραμματίζει έναν ιδιότυπο αποχαιρετισμό –ένα πανεθνικό event τον Απρίλιο του 2026, αφιερωμένο στους πιστούς φίλους του μοντέλου.

Το Copen παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2002, ξεχωρίζοντας με το ηλεκτρικά αναδιπλούμενο hardtop –πρωτοπορία για kei car.

Η πρώτη γενιά σταμάτησε το 2012, όμως δύο χρόνια αργότερα ήρθε η δεύτερη, με πιο αιχμηρό σχεδιασμό και εναλλάξιμα πάνελ αμαξώματος.

Σημαντική στιγμή της πορείας του ήταν το Copen GR Sport του 2019, με πιο σπορ ρυθμίσεις και σχεδιαστικές λεπτομέρειες που το έκαναν ιδιαίτερα ελκυστικό.

Παρότι το υπάρχον μοντέλο φτάνει στο τέλος του κύκλου του, η Daihatsu έχει ήδη αφήσει να εννοηθεί ότι εργάζεται σε νέα γενιά.

Το Vision Copen concept, που παρουσιάστηκε στο Japan Mobility Show το 2023, έδειξε ξεκάθαρα την κατεύθυνση: μεγαλύτερες διαστάσεις (3.835 χλστ. μήκος, έξω από τα όρια των kei cars), στρογγυλοί προβολείς που θυμίζουν το πρωτότυπο και πιο «καθαρές» γραμμές.

Κάτω από το καπό του πρωτοτύπου βρισκόταν ένας τρικύλινδρος 1.3 λίτρων με καύσιμο ουδέτερο ως προς τον άνθρακα, αποδίδοντας περίπου 150 ίππους –σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με τον κινητήρα 658 κ.εκ. των προηγούμενων γενιών.

Φήμες μάλιστα κάνουν λόγο για πιθανή συνεργασία με Suzuki και Toyota, που εξετάζουν παρόμοια μικρά roadsters (Cappuccino και SF-R).

Έτσι, το «αντίο» του Copen δεν μοιάζει με τέλος, αλλά με μεταβατικό στάδιο: από ένα αγαπημένο kei car σε μια νέα εποχή, ίσως απέναντι σε μελλοντικούς αντιπάλους όπως το Mazda MX-5.

Suzuki: Το Vitara ανανεώθηκε – Πόσο κοστίζει

Featured

H BMW θα επιμείνει στους εμβληματικούς σπορ κινητήρες της

BMW

Νέα Corvette E-Ray: Υβριδική, τετρακίνητη και… αθόρυβη!

Chevrolet

Citroen: Νέα έκδοση C4 Collection 2025

Citroen