Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τα συνθετικά καύσιμα θα είναι ακριβά και για λίγους

Στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπάρχει αυτόν καιρό μία μεγάλη μάχη για το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης με τα συνθετικά καύσιμα να έρχονται δυναμικά στο προσκήνιο ως μία σανίδα σωτηρίας για τα κλασικά συμβατικά μοτέρ.

Ενώ ορισμένοι πιστεύουν ότι τα συνθετικά καύσιμα θα πρέπει να εξαιρεθούν από την επερχόμενη απαγόρευση των οχημάτων που εκπέμπουν CO2, οι επικριτές τους υποστηρίζουν ότι η παραγωγή τους είναι ενεργοβόρα, και μπορούσε να τα καταστήσει πιο ακριβά και πιο επιζήμια από τα συμβατικά καύσιμα.

Μια πρόσφατη μελέτη του Διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές (ICCT) υποστηρίζει ότι τα συνθετικά καύσιμα μπορεί να κοστίζουν και πάνω από 3,0 ευρώ ανά λίτρο. Δηλαδή 50% πιο πάνω -ενδεχομένως και περισσότερο- από τις τιμές της βενζίνης σήμερα στην Ευρώπη.

Οι επικριτές των e-fuels υποστηρίζουν ότι η τεράστια ποσότητα ενέργειας που χρησιμοποιείται για την παραγωγή τους, καθώς και η ανάγκη εισαγωγής της από το εξωτερικό, τα καθιστά απαγορευτικά ακριβά για τους καθημερινούς οδηγούς.

Δηλαδή, πιθανότατα θα ήταν χρήσιμα μόνο για πλούσιους ανθρώπους που θέλουν να συνεχίσουν να οδηγούν αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων όπως Porsche και Ferrari.

Οι υποστηρικτές τους (κυρίως η Porsche) υποστηρίζουν ότι είναι μία τεχνολογία που μπορεί να δώσει λύσεις καθώς η ηλεκτροκίνηση δεν φαίνεται να επικρατεί εύκολα.

Όμως η αλήθεια είναι ότι ενώ τα συνθετικά καύσιμα έχουν χαμηλότερες εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα, η χρήση τους σε κινητήρες εσωτερικής καύσης εξακολουθεί να οδηγεί στη δημιουργία CO2 και άλλων καρκινογόνων σωματιδίων, όπως το NOx.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo