Όταν ένας Ευρωπαίος επιλέξει να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα πρέπει να έχει και την υποστήριξη των δημόσιων σημείων φόρτισης. Ωστόσο, όπως θα δείτε στο παραπάνω γράφημα το 75% των σημείων φόρτισης σε όλη την Ευρώπη αφορά μόλις 4 χώρες! Την Ολλανδία, την Γερμανία, την Γαλλία, την Βρετανία.
Οι χώρες με τον μικρότερο αριθμό σημείων φόρτισης είναι η Κύπρος, η Ελλάδα, η Μάλτα, η Βουλγαρία και η Λιθουανία. Η αναφορά είναι περσινή αλλά είναι ενδεικτική της κατάστασης που επικρατεί και που χρίζει άμεσης βελτίωσης.
Αξιοσημείωτο είναι πως μόλις 1 στους 7 φορτιστές έχει την δυνατότητα ταχείας φόρτισης. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την αναφορά που δημοσιεύθηκε τον περσινό Οκτώβριο περίπου 30.000 σημεία φόρτισης υποστηρίζουν ισχύ ≥22 kW, ενώ τα υπόλοιπα 172.000 προσφέρουν κανονική φόρτιση.
Ωστόσο, πολλά από αυτά τα σημεία δεν έχουν καν ικανή ισχύ (δηλ. 22,0 kW, ή τύπου wallbox 11,0 kW, 7,3 kW) και είναι απλές πρίζες δηλωμένες ως δημόσια σημεία φόρτισης, όπως αναφέρει η ACEA.
#EV infrastructure remains highly unevenly ⚖️ distributed throughout the EU.
Four countries:
😕 Only cover 2️⃣7️⃣% of the region’s total 🗺️ surface area.
😲 But account for more than 7️⃣5️⃣% of all 🔌 charging points for electric #cars.LEARN MORE: https://t.co/ATUY9dr3Hz pic.twitter.com/RWFSGm7bvr
— ACEA (@ACEA_eu) January 27, 2021
