H ιδέα της χρήσης των κινητών τηλεφώνων για να ανοίγει κανείς το αυτοκίνητό του δεν είναι προφανώς καινούργια. Όμως ένα γκρουπ εταιριών, με την ονομασία Car Connectivity Consortium, έφτιαξε πρόσφατα ένα πρωτόκολλο με τις προδιαγραφές του Digital Key 1.0.
H λογική είναι ότι τα τηλέφωνα είναι πάντα μαζί μας και πλέον έχουν φθάσει σε τέτοια επίπεδα ασφαλείας ώστε να μπορούν να κάνουμε μέσω αυτών ακόμα και τις τραπεζικές συναλλαγές. Σε ότι αφορά το αυτοκίνητο θα μπορεί να το ξεκλειδώνει, να βάζει μπροστά τον κινητήρα, ακόμα και να παρέχει την δυνατότητα σε έναν φίλο να πάρει τον κωδικό και να το ξεκλειδώσει με το δικό του κινητό.
Όλα αυτά είναι ρεαλιστικά μέσω της τεχνολογίας NFC (Near Field Communication). Ενώ όμως μέχρι στιγμής υπήρξαν κατασκευαστές, όπως η BMW, που προχωρούσαν αυτόνομα προς αυτή την κατεύθυνση, πλέον υπάρχει μία κοινή ομπρέλα, με κοινά πρωτόκολλα. Το Car Connectivity Consortium αποτελείται από 70+ εταιρίες-μέλη, οι οποίες καλύπτουν πάνω από το 70% της αυτοκινητοβιομηχανίας και το 60% των κατασκευαστών smartphones.
Το μεγαλύτερο ζήτημα με όλη αυτή την τεχνολογία είναι προφανώς η ασφάλεια. Οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από την εξέλιξή του χρησιμοποιούν κορυφαία συστήματα κωδικοποίησης ώστε να μειωθούν στο ελάχιστο οι δυνατότητες για χακάρισμα.
Πίσω από την προσπάθεια αυτή κρύβονται εταιρίες όπως οι Apple, Samsung, LG, Panasonic αλλά και οι BMW, Audi, Hyundai και General Motors. Στην ουσία πρόκειται για το επόμενο λογικό βήμα μετά τα συστήματα keyless, καθώς τα κλειδιά δεν έχουν απολύτως κανένα νόημα, και είναι περιττό βάρος να το κουβαλάς μαζί σου, την ίδια στιγμή που το smartphone μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα.
Παναγιώτης Τριτάρης
