Η Ford φαίνεται να προχωρά σε ριζικές αλλαγές σχετικά με την ονομασία των μοντέλων της σε μια περίοδο που η ηλεκτροκίνηση αλλάζει ριζικά το τοπίο. Έτσι λοιπόν η αμερικανική εταιρεία κατέθεσε στις 5 Αυγούστου 2025 σειρά αιτήσεων κατοχύρωσης νέων εμπορικών σημάτων τόσο στο Αμερικανικό Γραφείο Πατεντών (USPTO) όσο και στο Ευρωπαϊκό (EUIPO).
Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν τα Fathom, Fuze, Hive και Mythic, ονόματα που παραπέμπουν σε μια πιο σύγχρονη, αφαιρετική και συναισθηματική προσέγγιση. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η εκ νέου κατοχύρωση του ιστορικού ονόματος Granada, που δείχνει πως η Ford δεν διστάζει να επιστρέψει σε θρυλικές ταυτότητες από το παρελθόν, όπως έχει ήδη κάνει με τα Capri, Cortina και Orion.
Σύνδεση με τη νέα πλατφόρμα
Η χρονική σύμπτωση με την παρουσίαση της Universal EV Platform, που θα αποτελέσει τη νέα τεχνολογική βάση για τουλάχιστον πέντε διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα από το 2027 και μετά, δεν φαίνεται τυχαία.
Πρώτο στη γραμμή παραγωγής θα είναι ένα pick-up στο μέγεθος του Ranger, με τιμή εκκίνησης περίπου 30.000 δολάρια (σχεδόν 27.000 ευρώ), το οποίο θα εξαχθεί και στην Ευρώπη.
Η νέα πλατφόρμα υπόσχεται απλοποίηση της παραγωγής με τη χρήση «μονάδων» που συναρμολογούνται ξεχωριστά (εμπρός, πίσω, μεσαίο τμήμα με μπαταρία και καμπίνα) και στο τέλος ενώνονται. Σύμφωνα με τη Ford, η μέθοδος αυτή μπορεί να μειώσει τον χρόνο συναρμολόγησης έως και 40%, ενώ τα παραδοσιακά τμήματα αντικαθίστανται σε μεγάλο βαθμό από γιγαντιαία αλουμινένια χυτά («Giga Castings»).
Η μπαταρία θα είναι τεχνολογίας LFP της κινεζικής CATL και θα κατασκευάζεται στο Battery Park Michigan, ενώ η αρχιτεκτονική των πρώτων μοντέλων θα είναι 400 Volt με έναν κεντρικό υπολογιστή που μειώνει τον παραδοσιακό πολύπλοκο καλωδιωμένο σχεδιασμό.
Νέα τεχνολογία με νέα ονόματα
Σε αυτήν τη μετάβαση, η επιλογή ονομάτων αποκτά κομβικό ρόλο. Δεν είναι τυχαίο ότι η Ford δημιούργησε και ειδική θέση η οποία ονομάζεται Nomenclature Strategist. Πρόκειται δηλαδή για έναν υπεύθυνο στρατηγικής ονοματοδοσίας που θα αναπτύσσει και θα ελέγχει το πώς τα μελλοντικά μοντέλα θα τοποθετούνται στην αγορά – με ονόματα που θα απεικονίζουν το τεχνολογικό τους DNA αλλά και στην ταυτότητα που θέλει να χτίσει η μάρκα.
Το αν τα Fathom, Fuze, Hive και Mythic θα γίνουν ονόματα νέων μοντέλων ή εκδόσεων παραμένει άγνωστο. Το βέβαιο είναι ότι η Ford βλέπει τη γλώσσα, τις λέξεις και την ψυχολογία που αποπνέουν τα ονόματα ως ένα ακόμη στρατηγικό εργαλείο στην κούρσα της ηλεκτροκίνησης.
