Τα φωτοβολταϊκά στην οροφή των αυτοκινήτων προκειμένου να μπορεί να γίνει εκμετάλλευσης και της ηλιακής ενέργειας προκειμένου να αυξηθεί η αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων ή απλά να συμβάλλει στο ενεργειακό ισοζύγιο, είναι μια έξυπνη λύση. Την οποία έχουν εφαρμόσει ήδη η Toyota -σε συνεργασία με την Panasonic- στην plug-in έκδοση του Prius και η Nissan στο Leaf, ενώ πλέον κάτι ανάλογο μελετά και ο όμιλος της Hyundai.
Η εκτίμηση των Κορεατών είναι πως ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες στα υβριδικά μοντέλα των Hyundai και Kiα η μπαταρία θα φορτίζει από 30 έως 60% κατά τη διάρκεια της ημέρας. Τα πρώτα υβριδικά των Κορεατών με PV οροφής (εδώ με πάνελ που θα έχουν ως βάση το πυρίτιο) θα τα δούμε το 2020 και η 2η γενιά με ημιδιάφανη οροφή θα περάσει στα ηλεκτρικά -εδώ σε καπό και οροφή.
Τα PV οροφής δεν αφορούν μόνο τα PHEV αλλά και τα συμβατικά μοντέλα προκειμένου να φορτίζεται και η δική του μπαταρία.
Γιάννης Σκουφής
