Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τα φρένα και τα ελαστικά ρυπαίνουν περισσότερο από τους κινητήρες

Μπορεί να μην το έχεις ξανακούσει, αλλά πρόκειται για μια αόρατη – και σοβαρή – απειλή. Νέα ευρωπαϊκή μελέτη από την Ισπανία αποκαλύπτει πως η ρύπανση από φρένα, ελαστικά και άσφαλτο ξεπερνά εκείνη των κινητήρων.

Οι λεγόμενες εκπομπές ρύπων που δεν προέρχονται από την εξάτμιση (Non-Exhaust Emissions – NEE) αποτελούν πλέον τη μεγαλύτερη πηγή σωματιδίων PM2.5 από την οδική κυκλοφορία – δηλαδή μικροσωματίδια με διάμετρο έως 2,5 μικρόμετρα, τα οποία εισχωρούν βαθιά στους πνεύμονες και στο αίμα προκαλώντας σοβαρές αναπνευστικές και καρδιαγγειακές παθήσεις.

Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, πάνω από το 96% των Ευρωπαίων εκτίθενται σε αυτά τα σωματίδια.

Τα φρένα αποβάλλουν σκόνη μετάλλων κατά την τριβή, τα ελαστικά αφήνουν πίσω τους μικροπλαστικά, και η άσφαλτος διαβρώνεται συνεχώς.

Όσο μειώνονται οι εκπομπές ρύπων από κινητήρες -λόγω της ηλεκτροκίνησης- τόσο περισσότερο έρχεται στο φως το πρόβλημα των ΝΕΕ.

Η Ευρώπη ετοιμάζει τη νέα νομοθεσία Euro 7, που από το 2026 θα θέτει όρια για τα φρένα και από το 2028 για τα ελαστικά (μόνο σε νέα αυτοκίνητα).

Οι λύσεις; Φρένα με φίλτρα, αναγεννητικό φρενάρισμα, πιο ανθεκτικά υλικά και έξυπνος πολεοδομικός σχεδιασμός για λιγότερη χρήση του αυτοκινήτου.

Το Smart Fortwo επιστρέφει!

Featured

Μία ενδιαφέρουσα ιδέα για ένα Volvo από τα… παλιά!

Featured

Η Ferrari φέρνει πίσω τα χειροκίνητα κιβώτια

Featured

Το Audi TT επιστρέφει ως ηλεκτρικό

Audi