Η εξάπλωση των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων συνεχίζεται με ιδιαίτερα γοργούς ρυθμούς, έχοντας φθάσει πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο να έχουν πωληθεί πάνω από 2 εκατομμύρια μονάδες. Κάτι που από εδώ και στο εξής αναμένεται να αυξάνεται γεωμετρικά, καθώς όλες οι εταιρίες έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να προλάβουν την μεγάλη αλλαγή της αυτοκίνησης προς τον ηλεκτρισμό.
Ειδικότερα το 2016 οι πωλήσεις των ηλεκτρο-ϋβριδικών (υβριδικά και καθαρά ηλεκτρικά μαζί) έφτασαν τις 750.000 πωλήσεις σημειώνοντας ένα νέο ρεκόρ. Ωστόσο, αυτό ήταν κάτι αναμενόμενο μιας και υπάρχουν περισσότερες επιλογές, ενώ η μεγαλύτερη αγορά για τα ηλεκτρο-ϋβριδικά δεν είναι άλλες από τις δύο μεγαλύτερες του κόσμου, των ΗΠΑ και της Κίνας.
Σύμφωνα με τα παρακάτω γραφήματα και στοιχεία της IEA (International Energy Agency) η Νορβηγία παραμένει η Βαλχάλα της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη, ενώ ακολουθεί η Σουηδία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως έχει το παρακάτω γράφημα που δείχνει για παράδειγμα πως στη Νορβηγία πουλάνε περισσότερο τα EV, όταν οι Σουηδοί προτιμούν τα plug-in υβριδικά (και φυσικά τα απλά υβριδικά). Στην Κίνα πουλάνε επίσης περισσότερο τα ηλεκτρικά, ενώ στις ΗΠΑ και στους λοιπούς τα πράγματα είναι μοιρασμένα.
Πάντως οι προβλέψεις της ΙΕΑ και των ειδικών μελετητών κάνουν λόγο για μεγάλη άνοδο των πωλήσεων, και υποστηρίζουν ότι μέχρι το 2030, περίπου το 30% των πωλήσεων θα είναι ηλεκτρο-υβριδικά. Το νούμερο μοιάζει ιδιαίτερα εντυπωσιακό και για κάποιους μάλλον υπερβολικά αισιόδοο, όμως αν κρίνουμε από την σπουδή με την οποία όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξελίσσουν τέτοια μοντέλα (αλλά και τις ιδιαιτερότητες της αγοράς της Κίνας που θα αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα), τότε μάλλον ίσως αυτό το νούμερο να μην απέχει και πολύ από την πραγματικότητα.
Παναγιώτης Τριτάρης
