Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Στροφή προς την ηλεκτροκίνηση: Πραγματικότητα ή βιασύνη;

Η Ε.Ε. δρομολογεί το «αντίο» στους νέους θερμικούς κινητήρες από το 2035, με την απόφαση να προκαλεί θύελλα αντιδράσεων.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει χαράξει πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα το 2050, στοχοποιώντας τον τομέα των μεταφορών που ευθύνεται για το ένα τέταρτο των εκπομπών CO₂. Το σχέδιο προβλέπει ότι από το 2035 δεν θα ταξινομούνται νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επισήμως, πρόκειται για μια «λογική εξέλιξη». Ανεπίσημα, πολλοί τη βλέπουν ως πολιτική υπερβολή.

Ο CEO της Volkswagen και Porsche, Oliver Blume, δήλωσε πως δεν είναι ρεαλιστικό να περιμένουμε αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε δέκα χρόνια. Παρόμοια άποψη εξέφρασε και ο Γερμανός καγκελάριος Friedrich Merz, ζητώντας αναθεώρηση του μέτρου.

Η ανησυχία δεν αφορά μόνο την αγορά, αλλά και την ερμηνεία: πολλοί καταναλωτές θεωρούν πως η απαγόρευση σημαίνει «τέλος των θερμικών», συνολικά.

Στην πράξη, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καταγράφονται ως μηδενικών εκπομπών, αγνοώντας το αποτύπωμα της παραγωγής ρεύματος. Για παράδειγμα, στη Γερμανία το 2024, κάθε kWh αντιστοιχούσε σε 363 γραμμάρια CO₂. Έτσι, ένα EV με κατανάλωση 20 kWh/100 χλμ. αποδίδει έμμεσα 73 γρ. CO₂/χλμ. – καθόλου αμελητέο.

Τα plug-in υβριδικά (PHEV) συχνά αμφισβητούνται, αλλά μπορούν να αποδειχθούν χρήσιμα, εφόσον αυξηθεί η ηλεκτρική τους αυτονομία και χρησιμοποιούνται στην καθημερινότητα ως αμιγώς ηλεκτρικά.

Η σταδιακή απολιγνιτοποίηση και οι «καθαρότερες» πηγές ενέργειας βελτιώνουν το αποτύπωμα τόσο των EV όσο και των PHEV.

Η πραγματικότητα είναι πως η πλήρης ηλεκτροκίνηση αποτελεί το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για τη μείωση εκπομπών, αλλά η πορεία χρειάζεται περισσότερο ρεαλισμό: επενδύσεις σε δίκτυα φόρτισης, φθηνότερο ρεύμα, αξιοποίηση μπαταριών και ώθηση σε υβριδικές λύσεις. Τα e-fuels και το υδρογόνο παραμένουν σε πειραματικό στάδιο.

Το μέλλον είναι ηλεκτρικό – αλλά μόνο αν η μετάβαση γίνει με λογική, όχι με βιαστικές απαγορεύσεις.

Suzuki: Το Vitara ανανεώθηκε – Πόσο κοστίζει

Featured

H BMW θα επιμείνει στους εμβληματικούς σπορ κινητήρες της

BMW

Νέα Corvette E-Ray: Υβριδική, τετρακίνητη και… αθόρυβη!

Chevrolet

Citroen: Νέα έκδοση C4 Collection 2025

Citroen