Το σύστημα Start & Stop, που εδώ και χρόνια χρησιμοποιείται για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, βρίσκεται πλέον στο στόχαστρο του νέου επικεφαλής της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) των ΗΠΑ, Lee Zeldin.
Αν και δεν είναι υποχρεωτικό, το Start & Stop είναι παρόν σε περίπου 65% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στις ΗΠΑ και έχει καθιερωθεί ως στάνταρ εξοπλισμός στην Ευρώπη.
Η λειτουργία του είναι απλή: ο κινητήρας σβήνει προσωρινά όταν το όχημα σταματά (π.χ. σε φανάρι) και επανεκκινείται αυτόματα όταν ο οδηγός πατήσει το γκάζι ή τον συμπλέκτη.
Ο Zeldin, μέσα από δηλώσεις και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προανήγγειλε πρωτοβουλίες για την κατάργηση της τεχνολογίας, την οποία θεωρεί «παράσημο συμμετοχής» σε μια προσχηματική περιβαλλοντική πολιτική. Υποστηρίζει μάλιστα πως «το αυτοκίνητο πεθαίνει σε κάθε κόκκινο φανάρι».
Οι θέσεις του έρχονται σε αντίθεση με την παγκόσμια τάση βελτιστοποίησης της ενεργειακής απόδοσης, ενώ δεν στηρίζονται σε τεχνικά επιχειρήματα.
Πολλοί οδηγοί συμφωνούν με την κριτική του, χαρακτηρίζοντας το σύστημα ενοχλητικό ή ευαίσθητο στην καθημερινή χρήση. Ωστόσο, σχεδόν όλα τα μοντέλα επιτρέπουν την απενεργοποίησή του.
Η γενικευμένη του απόρριψη, χωρίς εναλλακτικές ή τεχνολογική τεκμηρίωση, μοιάζει περισσότερο με πολιτική κίνηση υπέρ της βιομηχανίας των ορυκτών καυσίμων, παρά με μέτρο υπέρ του καταναλωτή.
Έτσι, το Start & Stop μετατρέπεται σε ένα ακόμα πεδίο μάχης μεταξύ περιβαλλοντικής πολιτικής και πολιτικής σκοπιμότητας.
