Σύνδεση

Mercedes-Benz

Σε ταραγμένα νερά η Mercedes-Benz

Η Mercedes-Benz μειώνει την παραγωγική δυναμικότητα στη Γερμανία και μεταφέρει περισσότερη παραγωγή σε χώρες με χαμηλούς μισθούς ως απάντηση στην πτώση των κερδών και την αδύναμη ζήτηση.

Το κόστος παραγωγής πρόκειται να μειωθεί κατά 10% έως το 2027, εν μέρει μέσω της μείωσης του κόστους των υλικών.

Τα κέρδη στο τμήμα επιβατικών αυτοκινήτων κατέρρευσαν κατά 40% το 2024, κυρίως λόγω των αδύναμων πωλήσεων στην Κίνα και τη Γερμανία.

Το περιθώριο λειτουργικού κέρδους μειώθηκε από 12,6% σε 8,1% και θα μπορούσε να μειωθεί περαιτέρω στο 6% το 2025.

Η παραγωγική ικανότητα στη Γερμανία θα μειωθεί από περίπου ένα εκατομμύριο σε 900.000 οχήματα, ενώ το ποσοστό παραγωγής σε χώρες με χαμηλούς μισθούς, όπως η Ουγγαρία, θα αυξηθεί από 15 σε 30%.

Δεν προβλέπεται κλείσιμο εργοστασίων, αλλά οι θέσεις εργασίας θα μειωθούν της εθελούσιας αποχώρησης και των πρόωρων συντάξεων.

Η Mercedes εστιάζει και πάλι περισσότερο στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μέχρι το 2027 θα λανσαριστούν 19 νέα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ, ενώ μόνο 17 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλοφορήσουν στην αγορά.

Η εστίαση σε μοντέλα υψηλών τιμών θα παραμείνει, ακόμη και αν η ζήτηση για πολυτελή οχήματα όπως η Maybach και η AMG μειώνεται στην Κίνα.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έπεσαν κατά ένα τέταρτο το 2024, γι’ αυτό και η Mercedes επανεξετάζει τη στρατηγική της και επικεντρώνεται και πάλι περισσότερο στις συμβατικές μονάδες κίνησης.

Η εταιρεία αντιμετωπίζει διάφορες προκλήσεις, όπως αυστηρότερους κανονισμούς CO₂ στην Ευρώπη, εμπορικές διαμάχες με τις ΗΠΑ και αυξανόμενο ανταγωνισμό από τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Μια επίθεση μοντέλων με νέα πολυτελή οχήματα και μια ανανέωση της S-Class το 2026 αναμένεται να ενισχύσει τη ζήτηση. Η Mercedes ελπίζει να αυξήσει το λειτουργικό περιθώριο κέρδους πίσω σε τουλάχιστον 10% μέχρι το 2027.

Παρά τη δύσκολη κατάσταση της αγοράς, η εταιρεία εμμένει στη στρατηγική της που δίνει έμφαση στα κέρδη παρά στους μεγάλους όγκους πωλήσεων. Ωστόσο, η επιστροφή σε περισσότερους κινητήρες εσωτερικής καύσης δείχνει ότι η ηλεκτροκίνηση δεν αναπτύσσεται τόσο γρήγορα όσο ελπίζαμε.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Honda Dream Offers για το ZR-V

Honda

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi