Οι εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας έχουν δεχτεί σημαντικό πλήγμα, με τις αποστολές να μειώνονται κατά 18% τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2024, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία από το Τελωνείο της Κίνας.
Αυτή η πτώση σηματοδοτεί μια αξιοσημείωτη αλλαγή σε αυτό που προηγουμένως ήταν μια ταχέως αναπτυσσόμενη εξαγωγική αγορά για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Οι βασικοί παράγοντες που συμβάλλουν σε αυτή την πτώση περιλαμβάνουν τους ευρωπαϊκούς δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές, τη μείωση των κυβερνητικών κινήτρων και την αυξανόμενη προτίμηση για τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα plug-in.
Επιπλέον, ορισμένοι πελάτες φαίνεται να διστάζουν να αγοράσουν Tesla, ενδεχομένως λόγω των αμφιλεγόμενων ενεργειών του διευθύνοντος συμβούλου της Ίλον Μασκ.
Ενώ ο συνολικός αριθμός των εξαγωγών μειώθηκε κατά 18%, οι αριθμοί αποκαλύπτουν ακόμη πιο απότομες μειώσεις σε ορισμένες κρίσιμες αγορές.
Οι εξαγωγές προς τη Νότια Κορέα έπεσαν κατά 51%, ενώ στην Ισπανία σημειώθηκε μείωση σχεδόν 50%.
Το Βέλγιο, ένας βασικός προορισμός για τα κινεζικά EV, παρουσίασε πτώση της ζήτησης κατά 41%. Εν τω μεταξύ, οι εξαγωγές προς τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα μειώθηκαν κατά 20%.
Ωστόσο, δεν ήταν όλες οι αγορές τόσο ζοφερές. Οι εξαγωγές προς το Μεξικό αυξήθηκαν εντυπωσιακά κατά 623%, ενώ η Ινδονησία σημείωσε αύξηση 79% και η Τουρκία σημείωσε άλμα 131%.
Παρά τις επιτυχίες αυτές, οι εξαγωγές προς την Αφρική παραμένουν ελάχιστες και οι εξαγωγές προς την Ευρώπη μειώθηκαν κατά 30%, σηματοδοτώντας σημαντικές προκλήσεις στην περιοχή.
Η αλλαγή στη ζήτηση υπογραμμίζει τις συνεχιζόμενες δυσκολίες και τα πολύπλοκα θέματα για τη βιομηχανία ηλεκτρικών της Κίνας, η οποία αντιμετωπίζει προκλήσεις για τη διατήρηση της ανάπτυξης σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική και όλο και περισσότερο ρυθμιζόμενη παγκόσμια αγορά.
