Η Stellantis ανακοίνωσε ζημία ύψους 2,3 δισεκατομμυρίων ευρώ για το πρώτο εξάμηνο του 2025, έναντι καθαρού κέρδους 5,6 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024, σηματοδοτώντας τη μεγαλύτερη ανατροπή στα οικονομικά της τελευταία χρόνια.
Η αιτία; Ένα εκρηκτικό μείγμα από αναδιάρθρωση διάφορων τμημάτων, διακοπή προγραμμάτων και τις πρώτες επώδυνες συνέπειες των αμερικανικών δασμών στις εισαγωγές, οι οποίοι κόστισαν στην εταιρεία περίπου 300 εκατ. ευρώ.
Συνολικά, η Stellantis «έγραψε» 3,6 δισ. ευρώ σε έκτακτες χρεώσεις, μεταξύ αυτών και ακύρωση project υδρογόνου και προσαρμογές στις αμερικανικές περιβαλλοντικές ρυθμίσεις.
Οι συνολικές πωλήσεις περιορίστηκαν στα 74,3 δισ. ευρώ, σημειώνοντας κάμψη από τα 85 δισ. του περσινού εξαμήνου, ενώ η εταιρεία «έκαψε» 2,3 δισ. ευρώ σε ρευστότητα.
Η νέα ηγεσία υπό τον Antonio Filosa, που ανέλαβε το τιμόνι τον Μάιο αντικαθιστώντας τον Carlos Tavares μετά από τα απογοητευτικά αποτελέσματα του 2024, καλείται να διαχειριστεί μια κρίσιμη καμπή.
Η εταιρεία προχώρησε, για πρώτη φορά στην ιστορία της, σε πρόωρη δημοσιοποίηση οικονομικών στοιχείων με στόχο να «γεφυρώσει» το χάσμα ανάμεσα στις προσδοκίες των αναλυτών και την πραγματικότητα.
Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στο β’ τρίμηνο μειώθηκαν κατά 6%, φτάνοντας τα 1,4 εκατ. οχήματα, καταδεικνύοντας την πίεση που δέχεται ο όμιλος τόσο σε επίπεδο παραγωγής όσο και ζήτησης.
