Η Stellantis βρίσκεται μπροστά σε μια αποφασιστική αλλαγή πορείας: μετά την αιφνίδια αποχώρηση του CEO Carlos Tavares τον Δεκέμβριο του 2024, ένας νέος CEO του ομίλου πρέπει να καθορίσει το μέλλον των 14 εμπορικών σημάτων της εταιρείας.
Από τη συγχώνευση της FCA και της PSA το 2021, η Stellantis παλεύει με ένα υπερφορτωμένο τοπίο εμπορικών σημάτων, μειωμένα κέρδη και αποδυναμωμένες αγορές.
Ενώ κερδοφόρες μάρκες όπως η Jeep, η Ram και η Peugeot θα συνεχίσουν σίγουρα να ζουν, μικρότερες ή λιγότερο επιτυχημένες μάρκες όπως η Lancia, η DS και η Alfa Romeo μπορεί να βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού.
Η Stellantis ανέφερε πτώση κερδών κατά 48% το πρώτο εξάμηνο του 2024 και η πλήρης ετήσια έκθεση που αναμένεται αυτή την εβδομάδα είναι απίθανο να φέρει θετική έκπληξη.
Η κατάσταση στην Κίνα και σε άλλες παγκόσμιες αγορές είναι ιδιαίτερα δύσκολη, γεγονός που καθιστά την ανάγκη για μια ξεκάθαρη στρατηγική ακόμη πιο επιτακτική.
Το βασικό ερώτημα είναι: θα πρέπει ο νέος διευθύνων σύμβουλος να διατηρήσει όλες τις μάρκες και να προσπαθήσει να τις καταστήσει κερδοφόρες ή να προβεί σε ριζικές περικοπές;
Ενώ ορισμένες, όπως η Fiat και η Peugeot, αντιπροσωπεύουν μαζί σχεδόν το 40% των πωλήσεων, άλλες παλεύουν για τη επιβίωσή τους.
Ταυτόχρονα, το πρόβλημα παραμένει ότι η Stellantis, ως μάρκα του ομίλου, έχει πολύ μικρότερη αξία αναγνώρισης από τη Volkswagen ή την Toyota. Οι επόμενοι μήνες θα δείξουν ποια πορεία θα ακολουθήσει η Stellantis.
