Σύνδεση

Featured

Renault 5 E-Tech Electric: Μικρό, ηλεκτρικό και με ισχυρό στιλ

Το νέο Renault 5 E-Tech Electric έρχεται να συνδέσει το παρελθόν με το παρόν της ηλεκτροκίνησης, με στιλ που ξεχωρίζει, τεχνολογία που κάνει τη διαφορά και οδηγοκεντρικό στιλ που σου φτιάχνει τη μέρα.

Το ολοκαίνουργιο Renault 5 E-Tech Electric δεν είναι απλώς ένα ακόμη νέο μοντέλο στην κατηγορία των ηλεκτρικών. Για τη Renault είναι ένα κεφάλαιο στρατηγικής σημασίας, ένα σημείο αναφοράς που έρχεται να συνδέσει το ένδοξο παρελθόν της με το μέλλον της εξηλεκτρισμένης κινητικότητας.

Για εμάς είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά ηλεκτρικά μοντέλα που έχουμε δει τελευταία. Δεν είναι τυχαίο ότι ήδη κατέκτησε τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2025» και πως είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά στην «προκλητική» τιμή των από 26.900 ευρώ (χωρίς κρατική επιδότηση).

Τι είναι το νέο Renault 5 E-Tech Electric; Είναι η σύγχρονη μετενσάρκωση του κλασικού Renault 5 που γνωρίσαμε το 1972. Με σχεδιασμό που υιοθετεί τις γραμμές του αρχέτυπου, το νέο μοντέλο φέρει δυνατές δόσεις ρετρό, αλλά ταυτόχρονα αποπνέει μοντέρνο χαρακτήρα, ώστε να καταφέρνει να τραβήξει αμέσως τα βλέμματα.

Οι αναλογίες του αμαξώματος (με μήκος στα 3,922 μέτρα) παραπέμπουν άμεσα στο πρόγονο του R5, με τους χαρακτηριστικούς θόλους και την καθαρή σιλουέτα να αποτελούν στοιχεία-υπογραφές.

Κάτω από το αμάξωμα, το νέο Renault 5 βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Small που εξελίχθηκε αποκλειστικά για ηλεκτρικά supermini. Το μεταξόνιο των 2.540 χιλιοστών και το επίπεδο πάτωμα εξασφαλίζουν καλούς χώρους για τους επιβάτες (τηρουμένων πάντα των αναλογιών), με το πορτμπαγκάζ να φτάνει τα 326 λίτρα.

Το χαμηλό κέντρο βάρους και τα λιγότερα από 1.500 κιλά συμβάλλουν στην ευχάριστη οδηγική συμπεριφορά, ένα από τα ισχυρά ατού του R5 που σε κάνει να χαμογελάς κάθε στιγμή που βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι του.

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τελευταίας γενιάς, χωρίς μόνιμους μαγνήτες και χωρίς χρήση σπάνιων γαιών, στοιχείο που μειώνει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις ισχύος με 95, 120 και 150 ίππους. Η έκδοση των 120 ίππων επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,0 δεύτερα, ενώ η ισχυρότερη των 150 ίππων σε 8,0. Και στις δύο περιπτώσεις, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα.

Η μπαταρία διατίθεται σε δύο εκδοχές, 40 και 52 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως 310 και 400 χιλιόμετρα αντίστοιχα, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Η φόρτιση γίνεται με παροχή AC 11 kW ή σε ταχυφορτιστή DC έως 100 kW, με την επαναφόρτιση από 15% στο 80% να ολοκληρώνεται σε περίπου 30 λεπτά.

Το εσωτερικό του Renault 5 E-Tech Electric είναι ψηφιακό, αλλά ταυτόχρονα φιλικό στον χρήστη με υψηλά επίπεδα εργονομίας. Ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη 10,1 ιντσών του συστήματος OpenR Link, το οποίο βασίζεται στις υπηρεσίες της Google και περιλαμβάνει περισσότερες από 50 εφαρμογές. Ο φωνητικός βοηθός «Reno» αναλαμβάνει καθήκοντα συνοδηγού, με απαντήσεις σε φωνητικές εντολές που απλοποιούν την καθημερινότητα.

Σε θέματα ασφάλειας, η γαλλική πρόταση εξοπλίζεται με πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης όπως το ενεργό cruise control και το Active Driver Assist, που επιτρέπουν ημιαυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2.

Η παραγωγή του R5 γίνεται στη Γαλλία και με γνώμονα τη βιωσιμότητα: το 19,4% των υλικών είναι ανακυκλωμένα, ενώ η συνολική ανακυκλωσιμότητα αγγίζει το 85%. Επιπλέον, χάρη στην τεχνολογία V2G (Vehicle to Grid), μπορεί να επιστρέφει ενέργεια στο ηλεκτρικό δίκτυο, ενώ με τη λειτουργία V2L (Vehicle to Load) μπορεί να τροφοδοτεί εξωτερικές συσκευές.

Η τιμολογιακή πολιτική του R5 είναι άκρως ανταγωνιστική. Η βασική έκδοση evolution των 120 ίππων (40 kWh) ξεκινά από τις 26.900 ευρώ, ενώ η techno φτάνει τις 29.400 ευρώ. Η ισχυρότερη των 150 ίππων (55 kWh) διατίθεται από τις 32.900 ευρώ με εξοπλισμό techno και από 34.900 ευρώ στην πιο πλούσια iconic.

Συνοψίζοντας, το ολοκαίνουργιο Renault 5 E-Tech Electric δεν είναι απλώς ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι ένα μοντέλο με ξεχωριστό DNA, με έντονη συναισθηματική σύνδεση με το παρελθόν και ξεκάθαρη στόχευση προς το μέλλον. Από τα αυτοκίνητα που δεν τα βλέπεις απλά ως μέσο μεταφοράς, αλλά ως προσωπική επιλογή με χαρακτήρα. Με απλά λόγια, από αυτά που χαίρεσαι να τα οδηγείς.

Η BMW παίρνει κεφάλι από τη Mercedes στα μεγάλα

BMW

Peugeot E-208 GTi: Η επιστροφή του θρύλου στην ηλεκτρική εποχή

Featured

Alfa Romeo: Στην Ελλάδα η Junior Intensa – Πόσο κοστίζει

Alfa Romeo

Nissan Qashqai e-POWER: Νέα γενιά εξηλεκτρισμού χωρίς πρίζα

Featured