Πολλά ακούγονται για την Tesla (έφθασε η… χάρη της και στα μέρη μας), αρκετά όμως από αυτά δεν είναι και τόσο αισιόδοξα. Όπως για παράδειγμα η είδηση ότι οι γραμμές παραγωγής για το Model 3 σταμάτησαν για πέντε ημέρες μέσα στον Φεβρουάριο, στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Freemont.
H επίσημη δικαιολογία της Tesla ήταν ότι αυτό κρίθηκε απαραίτητο για να γίνουν κάποιες βελτιώσεις στην γραμμή παραγωγής και ότι είναι συνηθισμένο. Όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει για τους μεγάλους κατασκευαστές οι οποίοι λύνουν αυτού του είδους τα προβλήματα χωρίς να σταματούν την παραγωγή των μοντέλων τους.
Το Model 3 εξελίσσεται σε μεγάλο πρόβλημα για την Tesla, και η ενίσχυση της παραγωγής του φαίνεται ότι δεν γίνεται με τους ρυθμούς που επιθυμούσε η εταιρία. Προς το παρόν ο στόχος είναι 2.500 αυτοκίνητα την εβδομάδα, με τον Ιούνιο ο αριθμός αυτός να είναι διπλάσιος.
Σε γράμμα που στάλθηκε στους μετόχους της εταιρίας, ζητήθηκε υπομονή τόσο από τους αγοραστές όσο και από τους επενδυτές, καθώς η περίπτωση του Μοdel 3 δείχνει τις δυσκολίες που υπάρχουν στο να προβλέψει κανείς τις παραγωγικές του δυνατότητες σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Αυτό βέβαια δεν είναι πρόβλημα για τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες παράγουν πολλαπλάσια αυτοκίνητα χωρίς να βρίσκονται σε αυτή την θέση. Όσο για το παράδοξο (πολλοί το λένε και “φούσκα”) της Tesla, είναι ότι η κεφαλαιοποίησή της αγγίζει τα 55,3 δισεκατομμύρια δολάρια, πολύ πιο πάνω τόσο από την GM όσο και από την Ford!
Παναγιώτης Τριτάρης
