Όπως δείχνουν τα πράγματα η λογική των δρακόντειων προστίμων του ΚΟΚ δεν έφερε αποτελέσματα και έτσι τα αρμόδια υπουργεία αλλάζουν τακτική και εξετάζουν το ενδεχόμενο μείωσής τους.
Ο στόχος των όποιων αλλαγών τελικά υλοποιηθούν θα είναι ο ΚΟΚ να γίνει πιο φιλικός προς τους παραβάτες, όχι όλους εννοείται και εναρμονισμένος με τις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες, προκειμένου και η είσπραξή τους να είναι εφικτή. Η νέα φιλοσοφία στηρίζεται στην παραδοχή πως αν ο οδηγός πληρώσει, έστω και μικρότερο πόσο, για μία παράβαση την επόμενη φορά θα είναι πιο προσεκτικός.
Έτσι λοιπόν υπό αναθεώρηση βρίσκονται τα ακόλουθα πρόστιμα: παραβίαση STOP, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, αυτοσχέδιοι αγώνες (κόντρες), αντικανονικό προσπέρασμα, επικίνδυνοι ελιγμοί (όλα από 700 ευρώ), απόρριψη αντικειμένων που παρακωλύουν την κυκλοφορία ή καθιστούν ολισθηρό το οδόστρωμα -διαρροή ή πτώση φορτίου (400 ευρώ) και μη χρήση ζωνών ασφαλείας από οδηγό, επιβάτη, παιδιά κάτω των 12 ετών (300 ευρώ).
Τα πρόστιμα που δεν πρόκειται να μειωθούν είναι κίνηση σε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα άνω των 150 χλμ./ώρα, υπέρβαση ορίου ταχύτητας σε άλλους δρόμους με ταχύτητα άνω των 120 χλμ./ώρα (και τα δύο από 350 ευρώ), οπισθοπορεία σε σήραγγα ή σε αυτοκινητόδρομο (700 ευρώ), μη τήρηση υποχρεώσεων παραχώρησης προτεραιότητας σε οδικούς κόμβους (350 ευρώ), οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ (από 200 έως 2.000 ευρώ) και εξοπλισμός εντοπισμού ή παρεμπόδισης συσκευών μέτρησης ταχύτητας (2.000 ευρώ).
Γιάννης Σκουφής
