Σύνδεση

Featured

Πράσινος φόρος βάζει φρένο στις εισαγωγές οχημάτων Euro 4, Euro 5a και Euro 5b

Ακριβότερη γίνεται η εισαγωγή και κατ’ επέκταση η εμπορία μεταχειρισμένων οχημάτων κατασκευής με προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, Euro 5a και Euro 5b στην Ελλάδα.

Μετά από τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, πλέον θα επιβάλλεται επιπλέον του τέλους ταξινόμησης έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος ποσού 3.000 ευρώ, εφόσον τα αυτοκίνητα υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4. Την ίδια στιγμή για τα αυτοκίνητα που υπάγονται στην κατηγορία καυσαερίων Euro 5a και Euro 5b θα επιβάλλεται έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος 1.000 ευρώ. Τέλος η τροπολογία απαγορεύει και την  ταξινόμηση επιβατικών αυτοκινήτων Euro 3, 2 και 1.

Πρόκειται ουσιαστικά για οχήματα από 8 – 11 ετών, τα οποία είχαν πρώτη άδεια κυκλοφορίας στο διάστημα μεταξύ των ετών 2011 έως 2014 και φυσικά πλέον η εισαγωγή τους καθίσταται ασύμφορη.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ό,τι το αρμόδιο υπουργείο έχει ρίξει το βάρος στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης (αυξήθηκε άλλωστε κατά 30% και η επιδότηση για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων) και στο πλαίσιο αυτό θέλει να βάλει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τα ενεργοβόρα μεταχειρισμένα. Υπενθυμίζεται ότι στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον ΙΟΒΕ ο στόλος των αυτοκινήτων της είναι από τους πλέον γηρασμένους στην Ευρώπη, καθώς η μέση ηλικία των οχημάτων είναι 16 ετών των δε ταξί 12, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των μετακινήσεων αλλά και των εκπεμπόμενων ρύπων.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το Smart Fortwo επιστρέφει!

Featured

Μία ενδιαφέρουσα ιδέα για ένα Volvo από τα… παλιά!

Featured

Η Ferrari φέρνει πίσω τα χειροκίνητα κιβώτια

Featured

Το Audi TT επιστρέφει ως ηλεκτρικό

Audi