Τα νέα SUV που δοκιμάστηκαν πρόσφατα από το Euro NCAP συνεχίζουν να αποδεικνύουν ότι η ασφάλεια παραμένει το βασικό κριτήριο στην ανάπτυξη αυτής της ταχέως αναπτυσσόμενης κατηγορίας.
Με την αυξανόμενη ζήτηση για SUV, οι δοκιμές ασφάλειας καθίστανται πιο σημαντικές για τις οικογένειες που αναζητούν το ασφαλέστερο όχημα. Οι τελευταίες δοκιμές αποκάλυψαν υψηλές επιδόσεις, με το Polestar 3 να ξεχωρίζει με την κορυφαία προστασία παιδιών.
Το Polestar 3, ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV που ανταγωνίζεται το Tesla Model Y, πέτυχε εξαιρετικές επιδόσεις στην κατηγορία προστασίας παιδιών, καταγράφοντας 93% στην αξιολόγηση του Euro NCAP, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη βαθμολογία στην κατηγορία αυτή τα τελευταία εννέα χρόνια.
Το μοντέλο προσέφερε εξαιρετική προστασία για τα ανδρείκελα ηλικίας 6 και 10 ετών σε μετωπική και πλευρική πρόσκρουση.
Επίσης, ενσωματώνει καινοτόμα συστήματα ασφαλείας, όπως το σύστημα ανίχνευσης παιδιών που αποτρέπει το κλείδωμα του οχήματος όταν ανιχνεύεται παιδί στο εσωτερικό, ενώ ενημερώνει για την κατάσταση του εμπρός αερόσακου όταν χρησιμοποιείται παιδικό κάθισμα.
Στην ίδια φάση δοκιμών με το Polestar 3, το BYD SEALION 7 πέτυχε επίσης 93% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, ενώ το Cupra TERRAMAR, ως plug-in hybrid, απέσπασε πέντε αστέρια με καλές επιδόσεις σε όλες τις κατηγορίες.
Ωστόσο, τρία κινεζικά μοντέλα, το GEELY EX5, το Hongqi E-HS9 και το JAECOO 7 PHEV, παρουσίασαν προβλήματα κατά τις δοκιμές.
Το GEELY EX5 έχασε βαθμούς στην προστασία παιδιών λόγω αδυναμιών του συστήματος ανίχνευσης παρουσίας, ενώ το Hongqi E-HS9 παρουσίασε πρόβλημα με τον αερόσακο του οδηγού και το JAECOO 7 PHEV με τον πλευρικό αερόσακο.
Συνολικά, η συνεχής άνοδος των SUV στις παγκόσμιες ταξινομήσεις, με ποσοστό που αναμένεται να φτάσει το 54% το 2024, καθιστά τις δοκιμές του Euro NCAP ακόμα πιο κρίσιμες για την ασφάλεια των επιβατών.
