Η Tesla διανύει μια περίοδο σοβαρών αναταράξεων. Η κάποτε πρωτοπόρος εταιρεία στην ηλεκτροκίνηση βλέπει σήμερα την τεχνολογική της πρωτοκαθεδρία να αμφισβητείται και την εμπορική της δυναμική να υποχωρεί, ιδίως σε αγορές-κλειδιά όπως η Ευρώπη και η Κίνα.
Την ίδια στιγμή, ο Elon Musk επιχειρεί την «πανηγυρική» επιστροφή του στο τιμόνι της εταιρείας, υποσχόμενος να αποστασιοποιηθεί από την πολιτική του δραστηριότητα. Όμως, αντί να λύνει τα προβλήματα, ίσως να τα επιτείνει.
Η Tesla έχει μείνει πίσω: οι επενδύσεις της σε project όπως το ρομπότ Optimus και τα αυτόνομα οχήματα απορροφούν χρόνο και πόρους, την ώρα που η BYD, η ανερχόμενη δύναμη της Κίνας, καταγράφει ρεκόρ πωλήσεων και τεχνολογικών επιτευγμάτων.
Το Απρίλιο του 2025 η BYD ξεπέρασε σε πωλήσεις την Tesla στην Ευρώπη, ενώ ήδη από το 2023 την έχει προσπεράσει στην Κίνα.
Η BYD παράγει τα πάντα in-house και πρόσφατα παρουσίασε σύστημα φόρτισης 1.000 Volt, που υπόσχεται 400 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά.
Την ίδια ώρα, η Tesla επιμένει σε software-first προσέγγιση χωρίς Lidar, μια επιλογή που πλέον μοιάζει περισσότερο με ρίσκο παρά με καινοτομία.
Ο Musk έχει αποφύγει μέχρι τώρα σοβαρές συνέπειες χάρη στη δημόσια εικόνα του. Όμως το πρόβλημα της Tesla δεν ήταν η απουσία του.
Ήταν η παρουσία του, με προτεραιότητες που δεν συνάδουν με τις ανάγκες της αγοράς. Αντί για μαζικά και ανταγωνιστικά ηλεκτρικά, η Tesla συνεχίζει να κυνηγά ένα μέλλον που συνεχώς αναβάλλεται. Και το παρόν; Το χάνει.
