Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πώς η ηλεκτροκίνηση «ροκανίζει» τα κέρδη των κολοσσών

Η Ευρώπη της αυτοκίνησης βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ανατροπή που έρχεται με φόρα, καθώς η στροφή στην ηλεκτροκίνηση συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους και απογυμνώνει τις ισορροπίες που για χρόνια θεωρούνταν δεδομένες.

Τα στοιχεία του Center of Automotive Management (CAM) αποκαλύπτουν πως, στα τρία πρώτα τρίμηνα του 2025, τα καθαρά κέρδη ανά αυτοκίνητο έχουν κάνει «βουτιά» έως και 34% συγκριτικά με το 2024.

Το μέσο λειτουργικό κέρδος ανά όχημα κατρακυλά στα 2.218 ευρώ, έναντι 3.358 ευρώ την περασμένη χρονιά. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές βρίσκονται στην πιο δύσκολη θέση: η BMW κρατά ακόμη την κορυφή με 4.488 ευρώ ανά αυτοκίνητο, αλλά χάνει το 18% των περσινών αποδόσεων.

Η Mercedes-Benz βλέπει τα κέρδη της να συρρικνώνονται πάνω από το μισό (-55%), μένοντας στα 3.214 ευρώ. Η Volkswagen υφίσταται το βαρύτερο πλήγμα, καταγράφοντας πτώση 58% και μόλις 819 ευρώ καθαρό κέρδος ανά όχημα.

Πιο σταθερή εμφανίζεται η αμερικανική πλευρά: η Ford ανεβαίνει οριακά στα 1.679 ευρώ, η GM παραμένει σχεδόν αμετάβλητη στα 1.296. Η Tesla, άλλοτε σημείο αναφοράς στην κερδοφορία, περιορίζεται στα 2.177 ευρώ, καθώς οι επιθετικές εκπτώσεις και το υψηλό κόστος παραγωγής διαβρώνουν τα περιθώριά της.

Η BYD, παρά την εμπορική άνοδο, αποκομίζει μόλις 1.103 ευρώ ανά αυτοκίνητο, αντανάκλαση της αδυσώπητης κινεζικής μάχης τιμών.

Η συνολική κερδοφορία του κλάδου διολισθαίνει από 7,8% σε 5,5%, με την Toyota να ξεχωρίζει (8,4%) και τη Hyundai να ακολουθεί (7,5%). Παρ’ όλα αυτά, οι Ευρωπαίοι καταγράφουν πτώση εσόδων έως 8%, ενώ η Toyota διατηρεί την πρωτοκαθεδρία σε πωλήσεις (7,1 εκατ.).

Ποια γνωστά μοντέλα της καταργεί η BMW;

BMW

Οδηγούμε το νέο Audi Q3 στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Audi

Η ακριβότερη Bugatti όλων των εποχών αλλάζει χέρια

Bugatti

Dacia Bigster G-140: Υβριδικό με υγραέριο και μεγάλη αυτονομία

Dacia