Η GAC κάνει ένα αποφασιστικό βήμα στην ευρωπαϊκή σκακιέρα της ηλεκτροκίνησης, επιλέγοντας την Αυστρία ως το σημείο εκκίνησης της παραγωγής του αμιγώς ηλεκτρικού Aion V. Σε συνεργασία με τη Magna, έναν από τους πλέον ισχυρούς παγκόσμιους κατασκευαστές, η κινεζική εταιρεία επιχειρεί να εδραιώσει παρουσία σε μια αγορά ιδιαίτερα απαιτητική και ταυτόχρονα προστατευμένη από υψηλούς δασμούς. Η παραγωγή στο Γκρατς δεν αποτελεί απλώς μια βιομηχανική συμφωνία, αλλά μια στρατηγική κίνηση που επιτρέπει στην GAC να αξιοποιήσει υπάρχουσα τεχνολογία, να μειώσει κόστος και να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της απέναντι στους ευρωπαίους κατασκευαστές.
Με την ΕΕ να επιβάλλει από το 2024 πρόσθετους δασμούς έως και 35,3% στα ηλεκτρικά οχήματα προέλευσης Κίνας, η GAC υιοθετεί τη λύση SKD: μεταφορά προμονταρισμένων μερών και τελική συναρμολόγηση εντός Ευρώπης. Το αποτέλεσμα; Το Aion V αποκτά χαρακτηριστικά «ευρωπαϊκής παραγωγής», αποφεύγοντας σημαντικό μέρος των επιβαρύνσεων. Η επιλογή της Magna, η οποία ήδη κατασκευάζει τα Xpeng G6 και G9, εξασφαλίζει ευελιξία, συμμόρφωση με αυστηρές προδιαγραφές και δυνατότητα γρήγορης προσαρμογής στις ανάγκες κάθε μοντέλου.
Το Aion V, ήδη διαθέσιμο σε Φινλανδία, Πολωνία και Πορτογαλία με βαθμολογία πέντε αστέρων στο Euro NCAP, φιλοδοξεί να επεκταθεί σύντομα σε περισσότερες χώρες της ΕΕ. Η παραγωγή στο Γκρατς λειτουργεί ως εφαλτήριο για μια ευρύτερη κινεζική παρουσία στην ήπειρο, σε μια περίοδο όπου όλο και περισσότερες εταιρείες ακολουθούν αντίστοιχη πορεία, επιδιώκοντας να μειώσουν κόστος και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των ευρωπαίων αγοραστών.
Η κίνηση της GAC ενισχύει την άποψη ότι η Ευρώπη μετατρέπεται βαθμιαία σε κόμβο παραγωγής για κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα. Το αν η τάση αυτή θα αποδειχθεί βιώσιμη ή αν θα πυροδοτήσει πολιτικές και βιομηχανικές αντιδράσεις, αποτελεί ένα ανοιχτό κεφάλαιο στην ταχέως μεταβαλλόμενη αυτοκινητική σκηνή της ηπείρου.
