Σύνδεση

Featured

Porsche Taycan: αυτή είναι και επίσημα (Video)

Photography: Christoph Bauer Postproduction: Wagnerchic – www.wagnerchic.com

Μετά από αρκετά χρόνια προετοιμασίας (ήδη το πρώτο Mission Ε είχε εμφανιστεί από το 2015) η πρώτη ηλεκτρική Porsche είναι γεγονός. Και όπως όλα δείχνουν θα αφήσει το σημάδι της στην ιστορία της εταιρίας, ανοίγοντας ένα εντελώς νέο κεφάλαιο.

Από τις μέχρι τώρα διαρροές γνωρίζουμε ήδη αρκετά. Πλέον υπάρχουν και επίσημα όλα τα στοιχεία. Θα βγαίνει σε δύο εκδόσεις, την Turbo και την Τurbo S. H δεύτερη και ισχυρότερη αποδίδει 761 άλογα και ροπή 1.005 Nm σε λειτουργία overboost με κατανάλωση 26,9 kWh/100 Km, ενώ η δεύτερη φθάνει στα 680 άλογα, με κατανάλωση 26 kWh/100 km.

    

Η Τurbo S κάνει το 0-100 km/h σε 2,8 δευτερόλεπτα, ενώ η “απλή” Τurbo κάνει την ίδια διαδικασία στα 3,2 δευτερόλεπτα. Η Turbo S έχει αυτονομία στα 412 χιλιόμετρα ενώ η μικρή έχει 450 χιλιόμετρα σύμφωνα με τις προδιαγραφές WLTP. Η τελική ταχύτητα και στα δύο είναι στα 260 km/h.

H Τaycan είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής στα 800 Volt αντί για τα συνηθισμένα 400 Volt των υπολοίπων μοντέλων που της επιτρέπει να φορτίζεται σε δίκτυο έως και 270 kW. Αυτό είναι πλεονέκτημα στην επαναφόρτιση των μπαταριών αφού μπορεί να γεμίσει μέσα σε 5 λεπτά για απόσταση 100 χιλιομέτρων σε φορτιστές υψηλής τάσης DC. Η φόρτισης από 5% έως το 80% φθάνει στα 22,5 λεπτά, με την μπαταρία να είναι χωρητικότητας 93,4 kWh.

Σχεδιαστικά, το τετράθυρο σεντάν ανοίγει κάποιους νέους δρόμους στην αισθητική της εταιρίας, διατηρώντας κάποια κλασικά στοιχεία της Porsche. Είναι πολύ φαρδιά και επίπεδη στο εμπρός μέρος με έντονο το στοιχείο της κουπέ και σπορ σχεδίασης. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω είναι άκρως εντυπωσιακά ενώ υπάρχουν και πολλά νέα στοιχεία όπως το γυάλινο λογότυπο της Porsche το οποίο είναι ενσωματωμένο στην φωτιζόμενη πίσω ενιαία μπάρα. Ο συντελεστής αεροδυναμικής είναι στο 0,22 μειώνοντας την κατανάλωση και αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο την αυτονομία.

Στο εσωτερικό υπάρχει μία εντελώς διαφορετική αρχιτεκτονική απ’ ότι γνωρίζαμε μέχρι τώρα σε μοντέλα της εταιρίας. Υπάρχει μία κεντρική οθόνη για το infotainment στις 10,9 ίντσες, και μία έξτρα οθόνη εμπρός από τον συνεπιβάτη. Ο πίνακας οργάνων είναι και αυτός μία οθόνη 16,8 ιντσών με κυρτό γυαλί ενώ και οι διακόπτες είναι εντελώς καινούργιοι αποκλειστικά σχεδιασμένοι για την Τaycan. Παράλληλα υπάρχουν όλες οι σύγχρονες τεχνολογίες που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας κόστους.

Ένα ακόμα σημείο που αξίζει να τονιστεί είναι ότι δεν χρησιμοποιείται καθόλου δέρμα στο σαλόνι, αλλά ανακυκλώσιμα υλικά ενώ οι χώροι είναι ιδιαίτερα μεγάλοι παρά την ύπαρξη των μπαταριών. Υπάρχουν δύο πορτ-μπαγκάζ, ένα εμπρός στα 81 λίτρα και ένα πίσω στα 366 λίτρα.

Στα μηχανικά μέρη χρησιμοποιούνται δύο ηλεκτρικά μοτέρ ένα σε κάθε άξονα, προσφέροντας χαρακτηριστικά τετρακίνησης στο αυτοκίνητο. Το κιβώτιο των δύο σχέσεων είναι εγκατεστημένο στον πίσω άξονα, με την πρώτη σχέση να είναι σχετικά κοντή και να δίνει εξαιρετικές επιδόσεις στην Taycan ενώ η δεύτερη σχέση εξασφαλίζει οικονομία στις υψηλές ταχύτητες.

Εξελιγμένο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο είναι και το σασί, με διαρκή έλεγχο όσων συμβαίνουν στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις σε πραγματικό χρόνο. Κάτι που αφορά ην αερανάρτηση με το PASM όπως επίσης και το Porshe Dynamic Chassis Control Sport για τον έλεγχο του αμαξώματος σε δύσκολες συνθήκες.

Στην Taycan γίνεται επίσης η μεγαλύτερη εκμετάλλευση της ενέργειας που αναπτύσσεται από τα φρένα ενώ και το 90% του φρεναρίσματος σε καθημερινή χρήση γίνεται από τους κινητήρες (με ότι οφέλη έχει αυτό στην ανάκτηση της ενέργειας στις μπαταρίες).

Υπάρχουν επίσης τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης “Range”, “Normal”, “Sport” and “Sport Plus”, το καθένα με διαφορετική αποστολή όπως δείχνει και το όνομά του.

Το αυτοκίνητο εμφανίστηκε σήμερα σε μία ταυτόχρονη παρουσίαση σε τρία διαφορετικά σημεία του πλανήτη, ενώ αναμένεται να παρουσιαστεί και επίσημα στην έκθεση της Φρανκφούρτης. Θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Στουτγκάρδη όπου έχει προσληφθεί αρκετό νέο και πολύ εξειδικευμένο προσωπικό, ενώ η επένδυση έφθασε τα 700 εκατομμύρια ευρώ. Όσο για την τιμή της, οι πρώτες ενδείξεις κάνουν λόγο για 185.000 δολάρια στην Αμερική για την Turbo S.

 

 

1 Σχόλιο

1 Σχόλιο

  1. Hellenic Vanagon

    06/09/2019 στις 16:24

    Ο μπλε φωτισμός εσωτερικού, (το πράσινο είναι το σωστό, όπως, ευτυχώς, έχει η οθόνη της κονσόλας), και η ύπαρξη μίας η περισσοτέρων οθονών, που μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού, είναι δύο λάθη που δεν μπόρεσε να αποφύγει ούτε η τελευταία αυτή γενιά PORSCHE.

    Επίσης, λειτουργία στα 800 v;

    Αν πιστεύετε ότι επειδή είναι PORSCHE και ακριβή και τελευταία, (ηλεκτρική), γενιά, άρα δεν σηκώνει κριτική, ε, αυτό είναι άλλης τάξεως θέμα.

    Και, σίγουρα, δεν είναι η καλύτερη PORSCHE αφού, αργά η γρήγορα, θα καταργηθεί σε όφελος κάποιου νεότερου μοντέλου.

    (Αυτή η μεταβιομηχανική μετακαταναλωτική εποχή…).

    The Syncro Heresy

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota