Σύνδεση

Featured

Porsche: Πατέντα για κινητήρα W με 3 turbo και έως 18 κυλίνδρους

Η Porsche φαίνεται πως δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει εύκολα τα σύνολα εσωτερικής καύσης, όσο κι αν το momentum είναι αυτό της ηλεκτροκίνησης. Μια νέα πατέντα που κατέθεσε η γερμανική εταιρεία αποκαλύπτει ένα εξαιρετικά φιλόδοξο –αν όχι τρελό– σχέδιο: έναν κινητήρα με 9 έως 18 κυλίνδρους, σε διάταξη W και με 3 turbo.

Το έγγραφο της πατέντας δίνει μια ενδιαφέρουσα εικόνα για το πώς η Porsche προσεγγίζει τη μελλοντική εξέλιξη των κινητήρων της, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι έχει επενδύσει σημαντικά στα e-fuels. Ο κινητήρας που περιγράφεται μπορεί να έχει 9, 15 ή 18 κυλίνδρους, κατανεμημένους σε τρεις σειρές των 3, 5 ή 6 κυλίνδρων, αντίστοιχα. Οι τρεις σειρές ενώνονται σε έναν κοινό στρόφαλο, δημιουργώντας μια γνήσια W διάταξη, σε αντίθεση με τους υπάρχοντες κινητήρες τύπου W -όπως ο W16 της Bugatti- που αποτελούνται από δύο στενούς V8 ενωμένους σε ένα μπλοκ.

Η Porsche υποστηρίζει ότι αυτή η αρχιτεκτονική προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα θερμοδυναμικής και απόδοσης. Ο αέρας εισαγωγής περνά από την κορυφή του κινητήρα, μακριά από τα καυσαέρια, ενώ η εξαγωγή βρίσκεται πιο χαμηλά, ανάμεσα στις σειρές κυλίνδρων, εξασφαλίζοντας έτσι τον καθαρό διαχωρισμό μεταξύ «ψυχρής» και «θερμής» πλευράς. Το αποτέλεσμα είναι μικρότερες απώλειες θερμότητας και αυξημένη ενεργειακή απόδοση χωρίς απαραίτητα αύξηση του κυβισμού.

Το σχέδιο προβλέπει ένα turbo ανά σκέλος κυλίνδρων, κάτι που στην πλήρη εκδοχή των 18 κυλίνδρων σημαίνει 3 turbo συνολικά. Παρά την πολυπλοκότητα, η Porsche αναφέρει ότι το συνολικό μήκος του κινητήρα μπορεί να παραμείνει συγκρίσιμο με ενός εξακύλινδρου εν σειρά, στοιχείο που δείχνει την τεχνολογική φιλοδοξία πίσω από την πατέντα.

Δεν υπάρχουν ακόμη στοιχεία για κυβισμό, ισχύ ή για το μοντέλο για το οποίο προορίζεται, ούτε επιβεβαίωση ότι θα περάσει στην παραγωγή. Είναι γνωστό πως οι εταιρείες κατοχυρώνουν συχνά τέτοιες πατέντες για να διασφαλίσουν την τεχνογνωσία τους, χωρίς να σημαίνει πως θα τις υλοποιήσουν.

Όμως η χρονική συγκυρία έχει τη σημασία της: η Porsche έχει ήδη παραδεχθεί ότι επανεξετάζει τη στρατηγική πλήρους εξηλεκτρισμού της, με επερχόμενα μοντέλα -όπως το νέο μεγάλο SUV- να λανσάρονται τελικά ως υβριδικά. Παράλληλα, η νέα γενιά των 718 θα έχει και θερμικούς κινητήρες, δείχνοντας μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση απέναντι στην ηλεκτροκίνηση.

Σε αυτό το πλαίσιο, ένας W18 με 3 turbo δεν μοιάζει πια τόσο εξωπραγματικός. Ίσως να αποτελεί την τεχνολογική βάση για ένα μελλοντικό hypercar, έναν άξιο διάδοχο της 918 Spyder ή έστω ένα πείραμα που αποδεικνύει πως η Porsche δεν έχει πει ακόμη την τελευταία της λέξη στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Νέο Peugeot 308: Αισθητική και τεχνολογική αναβάθμιση

Featured

Νέος ΚΟΚ: Τι αλλάζει από σήμερα 13 Σεπτεμβρίου – Ποια είναι τα νέα πρόστιμα

Featured

Citroen: Το νέο C3 απέκτησε και έκδοση βαν

Citroen

Πρεμιέρα ZEEKR στην Ελλάδα με 001, X και 7X – Πόσο κοστίζουν

Featured