Σύνδεση

Featured

Porsche: «Καμπανάκι» στα σχέδια για ηλεκτροκίνηση

Η Porsche AG ανακοίνωσε δραματική πτώση 67% στα λειτουργικά της κέρδη για το πρώτο εξάμηνο του 2025, σηματοδοτώντας ένα κρίσιμο σημείο καμπής στη στρατηγική του ιστορικού κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων.

Η λειτουργική κερδοφορία υποχώρησε στο 5,5% από 15,7% πέρυσι, με αποτέλεσμα την αναθεώρηση της πρόβλεψης για το έτος στο 5–7%, πολύ κάτω από τον αρχικό στόχο 10–12%.

Βασικές αιτίες είναι οι κακές πωλήσεις στην Κίνα, οι αυξημένοι εισαγωγικοί δασμοί στις ΗΠΑ (περίπου 400 εκατ. ευρώ) και η αργή πρόοδος στην ηλεκτροκίνηση.

Οι επενδύσεις σε νέα ηλεκτρικά μοντέλα και τεχνολογίες μπαταριών πιέζουν τις ταμειακές ροές, την ώρα που η μετάβαση από τους θερμικούς κινητήρες δεν αποδίδει ακόμη τα αναμενόμενα.

Ο CEO Όλιβερ Μπλούμε παραδέχθηκε ότι η στρατηγική του παρελθόντος χρειάζεται επαναξιολόγηση.

Οικονομικά, ο καθαρός τζίρος υποχώρησε κατά 6,7% στα 18,16 δισ. ευρώ, ενώ οι παραδόσεις μειώθηκαν κατά 6,1% (146.391 οχήματα).

Οι δαπάνες για την αναδιάρθρωση και την ηλεκτροκίνηση έφτασαν συνολικά τα 1,1 δισ. ευρώ. Ο καθαρός τζίρος μειώθηκε στα 718 εκατ. ευρώ (από 2,2 δισ. πέρυσι).

Παρά τα προβλήματα, η Porsche καταγράφει επιτυχίες σε ποιότητα, εξυπηρέτηση πελατών και motorsport, ενώ επιδιώκει νέα μέτρα εξοικονόμησης, περιλαμβανομένων 1.900 απολύσεων ως το 2029, με ενδεχόμενο δεύτερο κύμα.

Η εταιρεία εξακολουθεί να στοχεύει σε κύκλο εργασιών 37–38 δισ. ευρώ για το 2025, αλλά με περιορισμένη αισιοδοξία, αποδεχόμενη πως το υπάρχον επιχειρηματικό μοντέλο χρειάζεται βαθιές αλλαγές.

Peugeot E-208 GTi: Η επιστροφή του θρύλου στην ηλεκτρική εποχή

Featured

Alfa Romeo: Στην Ελλάδα η Junior Intensa – Πόσο κοστίζει

Alfa Romeo

Nissan Qashqai e-POWER: Νέα γενιά εξηλεκτρισμού χωρίς πρίζα

Featured

Τα έκαναν… μαντάρα με τα ονόματα των ηλεκτρικών

ΕΙΔΗΣΕΙΣ