Η Porsche φαίνεται να ξαναγράφει τους κανόνες της αυτοκίνησης, επιβεβαιώνοντας ότι η πολυτέλεια δεν ορίζεται μόνο από την τεχνολογία αλλά και από τη διατήρηση της παράδοσης.
Τα επόμενα 718 Boxster και Cayman, που αρχικά είχαν σχεδιαστεί αποκλειστικά ως ηλεκτρικά, θα αποκτήσουν –κατόπιν σθεναρής απαίτησης πελατών– θερμικές εκδόσεις με τον θρυλικό επίπεδο εξακύλινδρο κινητήρα.
Όχι όμως για όλους καθώς μόνο οι κορυφαίες εκδόσεις θα τον προσφέρουν, αφήνοντας τις βασικές να παραμείνουν καθαρά ηλεκτρικές.
Η στρατηγική αυτή θυμίζει την επιλογή του 2016, όταν οι εξακύλινδροι κινητήρες περιορίστηκαν στις ισχυρότερες εκδόσεις, ενώ οι βασικές έμειναν με τετρακύλινδρους τούρμπο.
Η διαφορά είναι ότι σήμερα η διατήρηση ενός ατμοσφαιρικού ή χειροκίνητου κιβωτίου αντιμετωπίζεται σχεδόν ως «πολιτισμικό αγαθό» για λίγους προνομιούχους.
Χαρακτηριστικό είναι ότι ακόμη και στη γκάμα της 911, για να αποκτήσει κανείς χειροκίνητο κιβώτιο πρέπει να στραφεί σε ειδικές εκδόσεις, όπως η Carrera T ή η GT3.
Η εικόνα αυτή δεν αφορά μόνο την Porsche. Ολόκληρη η βιομηχανία μοιάζει να οδηγείται σε έναν κόσμο όπου η απλότητα του παρελθόντος –ένας ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος, ένα απλό καντράν χωρίς οθόνες, ένα κλασικό τιμόνι– μετατρέπεται σε σπάνιο πολυτελές χαρακτηριστικό.
Ήδη, υπεραυτοκίνητα όπως η GMA T.50, η Aston Martin Valkyrie και η Bugatti Tourbillon επενδύουν στη γοητεία του «αναλογικού» έναντι του ψηφιακού.
Δεν αποκλείεται λοιπόν σε λίγες δεκαετίες το τιμόνι ή το κουμπί «ADAS OFF» να γίνουν ακριβοπληρωμένα έξτρα, σε έναν κόσμο όπου η πραγματική οδήγηση θα επιτρέπεται μόνο υπό προϋποθέσεις.
Το ερώτημα είναι πλέον ανατριχιαστικά ρεαλιστικό: ποιο αυτονόητο χαρακτηριστικό του σήμερα θα πληρώνουμε αύριο σαν προνόμιο;
