Η Peugeot ετοιμάζει την επόμενη σελίδα στην ιστορία των GTi, με το μελλοντικό 208 να υιοθετεί αποκλειστικά ηλεκτρική μορφή στη σπορ κορυφαία του έκδοση. Η γαλλική φίρμα δείχνει αποφασισμένη να επαναφέρει το θρυλικό λογότυπο, αυτή τη φορά προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της νέας εποχής.
Όπως προκύπτει από δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της μάρκας, Αλέν Φαβέ, το GTi παραμένει βασικό στοιχείο της ταυτότητας της Peugeot, με την οδηγική απόλαυση να βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο.
Η επόμενη γενιά του Peugeot 208, που αναμένεται το 2028, θα αποτελέσει το όχημα για τη συνέχιση αυτής της φιλοσοφίας, χωρίς όμως κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ήδη, η αρχή γίνεται με το e-208 GTi, το οποίο σηματοδοτεί την επιστροφή του σήματος έπειτα από σχεδόν μια δεκαετία απουσίας.
Με ισχύ 280 ίππων, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα και μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το ηλεκτρικό hot hatch τοποθετείται απέναντι σε μοντέλα όπως τα Alpine A290, Cupra Born VZ και το επερχόμενο VW ID. Polo GTI.
Η Peugeot ξεκαθαρίζει ότι το GTi δεν επιστρέφει περιστασιακά, αλλά με προοπτική συνέχειας. Κάθε μελλοντικό μοντέλο με αυτό το σήμα θα πρέπει να προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις και ξεχωριστό χαρακτήρα στην κατηγορία του.
Το e-208 GTi παρουσιάστηκε επίσημα τον Ιούνιο στο Λε Μαν, με τις παραγγελίες να ανοίγουν το 2026 και τις πρώτες παραδόσεις να τοποθετούνται στο τέλος της ίδιας χρονιάς.
Παράλληλα, η σχεδιαστική κληρονομιά του 205 GTI παραμένει παρούσα, τόσο μέσα από το πρωτότυπο Polygon όσο και από τις αναφορές σε ρετρό λεπτομέρειες. Αυτό που θεωρείται πλέον δεδομένο είναι ότι το σήμα GTi δεν θα επιστρέψει σε βενζινοκίνητα μοντέλα, καθώς οι αυστηροί κανονισμοί εκπομπών καθιστούν μια τέτοια επιλογή οικονομικά ασύμφορη για τη μάρκα.
