Ένα από τα πιο σημαντικά έργα οδικής υποδομής της Δυτικής Ελλάδας μπαίνει σε φάση υλοποίησης, καθώς από σήμερα 1η Αυγούστου παραδίδονται στην κυκλοφορία τα πρώτα 65 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος. Το νέο τμήμα εκτείνεται από τον Πύργο έως τον Αλισσό και σηματοδοτεί την ουσιαστική αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης της Πελοποννήσου με το εθνικό δίκτυο.
Με την πλήρη ολοκλήρωση του έργου, η οποία αναμένεται έως το τέλος Νοεμβρίου με την παράδοση και των τελευταίων 10 χλμ. έως το Μιντιλόγλι, η διαδρομή Πάτρα– Πύργος θα διανύεται σε μόλις 45 λεπτά. Αντίστοιχα, το ταξίδι από την Αθήνα προς τον Πύργο θα μειωθεί στις 2 ώρες και 45 λεπτά, μεταμορφώνοντας τον χάρτη των χερσαίων μεταφορών στη δυτική πλευρά της χώρας.
Η τελετή εγκαινίων πραγματοποιήθηκε στον Πύργο, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών. Όπως ανέφερε ο Υπουργός Χρίστος Δήμας, το έργο πέρασε από πολυετείς καθυστερήσεις σε σημείο αναφοράς για την επιτάχυνση των δημόσιων επενδύσεων. Καθοριστική στιγμή αποτέλεσε η επανένταξή του στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού το 2021, η οποία επέτρεψε την ολοκλήρωσή του εντός χρονοδιαγράμματος.
Με την προσθήκη του νέου τμήματος, η Ολυμπία Οδός φτάνει πλέον τα 277 χιλιόμετρα συνολικού μήκους και λειτουργεί ως ένας από τους βασικούς οδικούς άξονες της χώρας, ενώνοντας Αττική, Πελοπόννησο, Δυτική Ελλάδα και –μέσω Αμβρακίας και Ιονίας Οδού– την Ήπειρο και τα Ιόνια νησιά.
Η νέα χάραξη αφορά 62 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα του έργου, ενώ τα υπόλοιπα 13 χλμ. προέκυψαν από εκτεταμένη αναβάθμιση της υφιστάμενης εθνικής οδού. Ο αυτοκινητόδρομος διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με λωρίδα έκτακτης ανάγκης, εννέα κόμβους σύνδεσης, έντεκα γέφυρες, 41 κάτω και 28 άνω διαβάσεις, τέσσερις Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, δύο Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών και τεχνική βάση στον Πύργο.
Κατά τη διάρκεια της κατασκευής, προστέθηκαν και συμπληρωματικές εργασίες για την εξυπηρέτηση των τοπικών κοινωνιών. Αυτές περιλαμβάνουν ασφαλτοστρώσεις παράπλευρων δρόμων, νέες συνδέσεις με υφιστάμενα δίκτυα, αναβαθμίσεις περιφερειακών τμημάτων και αντιπλημμυρικά έργα σε 14 ευάλωτες περιοχές. Ο προϋπολογισμός του έργου αυξήθηκε στα 385 εκατ. ευρώ, με συγχρηματοδότηση ύψους 143 εκατ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ.
Το έργο, που υλοποιείται από κοινοπραξία μεγάλων τεχνικών ομίλων (VINCI, AVAX, AKTOR, TERNA), θεωρείται στρατηγικής σημασίας, όχι μόνο για την οδική ασφάλεια αλλά και για την τουριστική και εμπορική αναζωογόνηση της περιοχής. Με την πλήρη λειτουργία του ως τις 30 Νοεμβρίου, ο άξονας Πάτρα – Πύργος αναμένεται να μετατραπεί σε έναν ταχύ, σύγχρονο και ασφαλή δρόμο, αντάξιο των ευρωπαϊκών προδιαγραφών.
