Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οι Κινέζοι έκαναν μυστικό deal με τους αντάρτες Χούθι

Σχεδόν δύο χρόνια μετά την έναρξη των επιθέσεων των Χούθι στην Υεμένη, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες βρήκαν τρόπο να παράκαμψουν τους κινδύνους και να μεταφέρουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ.

Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Lloyd’s List Intelligence, τουλάχιστον 14 πλοία ταξίδεψαν με αυτό τον τρόπο τον περασμένο μήνα, αποφεύγοντας τη μακρύτερη και πιο δαπανηρή διαδρομή γύρω από την Αφρική.

Η επιλογή αυτή δεν είναι χωρίς ρίσκο: οι Χούθι, υποστηριζόμενοι από το Ιράν, συνεχίζουν τις επιθέσεις με drones, χειροβομβίδες και όπλα, με πρόσφατα θύματα δύο φορτηγά πλοία.

Ωστόσο, η Κίνα φαίνεται να έχει καταλήξει σε συμφωνία με τους Χούθι ή με το Ιράν, διασφαλίζοντας ότι τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων δεν θα γίνουν στόχος.

Η συντόμευση της διαδρομής σημαίνει 14–18 ημέρες λιγότερου ταξιδιού, μειωμένο κόστος καυσίμων, πληρωμάτων και λειτουργίας των πλοίων, επιτρέποντας στις κινεζικές μάρκες να παραμείνουν ανταγωνιστικές απέναντι σε ευρωπαϊκούς, ιαπωνικούς και κορεατικούς κατασκευαστές.

Η πρωτοβουλία αυτή έχει προκαλέσει μεγάλο θόρυβο ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους, καθώς τα περισσότερα άλλα εμπορικά πλοία, συμπεριλαμβανομένων αυτών της Cosco, συνεχίζουν να αποφεύγουν την επικίνδυνη διαδρομή, ενώ οι ασφαλιστικές εταιρείες χρεώνουν υψηλότερα ασφάλιστρα για την κάλυψη τέτοιων ταξιδιών.

Με αυτόν τον τρόπο, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναδιαμορφώνουν τις θαλάσσιες διαδρομές και το ανταγωνιστικό τοπίο της ευρωπαϊκής αγοράς, συνδυάζοντας στρατηγική, ρίσκο και οικονομία.

Alfa Romeo: Στην Ελλάδα η Junior Intensa – Πόσο κοστίζει

Alfa Romeo

Nissan Qashqai e-POWER: Νέα γενιά εξηλεκτρισμού χωρίς πρίζα

Featured

Νέο Audi Q3: Τιμές και εξοπλισμός στην Ελλάδα

Audi

Η Chery στην Ελλάδα: Πρεμιέρα με υβριδικά SUV από 28.490 ευρώ

Chery