Λίγο πριν το ξεκίνημα της φετινής σεζόν -η οποία εξελίσσεται σε μία από τις πιο ενδιαφέρουσες τα τελευταία χρόνια- οι φήμες για τις εξωφρενικές δυνατότητες των νέων μονοθεσίων της Formula 1 έδιναν και έπαιρναν. Οι αλλαγές στους κανονισμούς και τα τεράστια αεροδυναμικά φορτία καθώς και τα πολύ φαρδύτερα ελαστικά άφηναν υπόνοιες για “μονοθέσια-τέρατα” που θα “ίσιωναν” τις στροφές και θα είχαν τρομακτικές επιδόσεις.
Καθώς πλησιάζουμε προς το τέλος της σεζόν έχουμε πλέον κάποια ενδεικτικά στοιχεία για το πόσο γρήγορα είναι τα νέα μονοθέσια. Και όντως, οι προβλέψεις που γίνονταν στην αρχή της σεζόν επιβεβαιώνονται σε μεγάλο βαθμό. Και όπως δείχνει η ανάλυση που έχει γίνει από την Pirelli, στις γρήγορες στροφές τα φετινά αυτοκίνητα είναι έως και 30 χλμ/ώρα ταχύτερα από πέρσι!
Στον πίνακα που παραθέτουμε βλέπουμε πως έχουν αλλάξει τα πράγματα στις τρεις πιο χαρακτηριστικές γρήγορες στροφές του πρωταθλήματος, με την Copse στο Silverstone να παραμένει η πιο γρήγορη από όλες τις πίστες. Στην συγκεκριμένη στροφή τα φετινά μονοθέσια περνάνε με 290 χλμ/ώρα, την στιγμή που πέρσι η ταχύτητα στην ίδια στροφή ήταν “μόλις” 260 χλμ/ώρα.
Οι ταχύτερες στροφές του πρωταθλήματος
Πίστα – Στροφή | 2016 | 2017 |
Barcelona Turn 3 | 212 Km/h | 248 Km/h |
Barcelona Turn 9 | 215 Km/h | 245 Km/h |
Silverstone Copse | 260 Km/h | 290 Km/h |
Spa-Francorchamps Pouhon | 253 km/h | 289 km/h |
Σε ότι αφορά τους χρόνους στις κατατακτήριες έχει γίνει και εκεί σημαντική πρόοδος, με την μεγαλύτερη διαφορά να παρουσιάζεται στο Βελγικό Γκραν Πρι με 4,191 δευτερόλεπτα να χωρίζουν την περσινή pole του Nico Roseberg από την φετινή του Lewis Hamilton. Aν πάντως γίνει και η αναγωγή όχι σε μήκος πίστας αλλά ανά χιλιόμετρο, η πίστα της Ουγγαρίας σημείωσε την μεγαλύτερη βελτίωση με 0,831 δευτερόλεπτα, κάτι που δείχνει ότι και σε “κλειστές” πίστες τα νέα μονοθέσια ήταν σημαντικά πιο γρήγορα.
Στο γυρολόγιο των αγώνων υπήρξαν ακόμα μεγαλύτερες βελτιώσεις με τον ταχύτερο γύρο στο Βέλγιο να είναι πάνω από πέντε δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον αντίστοιχο περσινό. Την ίδια στιγμή και πάλι μια “κλειστή” πίστα όπως το Μονακό έχει την μεγαλύτερη βελτίωση σε επίπεδο χιλιομέτρου, με τον Perez να κερδίζει 0,935 δευτερόλεπτα ανά χιλιόμετρο. Να σημειώσουμε μόνο ότι οι διαφορές στη Μόντσα οφείλονται στο ότι ο φετινός αγώνας έγινε υπό βροχή.
Τα δεδομένα της Pirelli είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά, και μπορούν να γίνουν ακόμα περισσότερο, ιδίως στην πίστα της Σουζούκα όπου οι χρόνοι που αναμένεται να γίνουν θα κατεβάσουν και άλλο τους μέσους όρους της χρονιάς.
Παναγιώτης Τριτάρης
Διαφορές σε κατακτήριες
Γκραν Πρι | 2016 | 2017 | Διαφορά | Διαφορά στο χλμ. |
Australia | HAMILTON
1:23.837 SS |
HAMILTON
1:22.188 USN |
-1.649s | -0.311 |
Bahrain | HAMILTON
1:29.493 SS |
BOTTAS
1:28.769 SSN |
-0.724s | -0,134 |
China | ROSBERG
1:35.402 SS |
HAMILTON
1:31.678 SSN |
-3.724s | -0.683 |
Russia | ROSBERG
1:35.337 SS |
VETTEL
1:33.194 USN |
-2.143s | -0.366 |
Spain | HAMILTON
1:22.000 S |
HAMILTON
1:19.149 SN |
-2.851s | -0.612 |
Monaco | RICCIARDO
1:13.622 US |
RAIKKONEN
1:12.178 USN |
-1.444s | -0.433 |
Canada | HAMILTON
1:12.812 US |
HAMILTON
1:11.459 USN |
-1.353s | -0.310 |
Azerbaijan | ROSBERG
1:42.520 SS |
HAMILTON
1:40.593 SSN |
-1.927s | -0.321 |
Austria | HAMILTON
1:06.228 US |
BOTTAS
1:04.251 USN |
-1.977s | -0.458 |
Great Britain | HAMILTON
1:29.243 S |
HAMILTON
1:26.600 SSN |
-2.643s | -0.449 |
Hungary | ROSBERG
1:19.965 SS |
VETTEL
1:16.276 SSN |
-3.689s | -0.831 |
Belgium | ROSBERG
1:46.744 SS |
HAMILTON
1:42:553 US |
-4.191s | -0.598 |
Italy | HAMILTON
1:21.135 SS |
HAMILTON
1:34.660 W** |
+13.525s (**) | +2.335 (**) |
Singapore | ROSBERG
1:42.584 US |
VETTEL
1:39.491 |
-3.093 | -0.611 |
Διαφορές σε ταχύτερο γύρο αγώνα
Γκραν Πρι | 2016 | 2017 | Διαφορά | Διαφορά στο χλμ. |
Australia | RICCIARDO
1:28.997 SS |
RAIKKONEN
1:26.538 S |
-2.459s | -0.464 |
Bahrain | ROSBERG
1:34.482 S |
HAMILTON
1:32.798 S |
-1.684s | -0.311 |
China | HULKENBERG
1:39.824 SS |
HAMILTON
1:35.378 S |
-4.446s | -0.816 |
Russia | ROSBERG
1:39.094 S |
RAIKKONEN
1:36.844 SS |
-2.250s | -0.385 |
Spain | KVYAT
1:26.948 S |
HAMILTON
1:23.593 S |
-3.355s | -0.721 |
Monaco | HAMILTON
1:17.939 US |
PEREZ
1:14.820 US |
-3.119s | -0.935 |
Canada | ROSBERG
1:15.599 S |
HAMILTON
1:14.551 SS |
-1.048s | -0.240 |
Azerbaijan
|
ROSBERG
1:46.485 S |
VETTEL
1:43.441 SS |
-3.044s | -0.507 |
Austria | HAMILTON
1:08.411 S |
HAMILTON
1:07.411 US |
-1.000s | -0.232 |
Great Britain | ROSBERG
1:35.548 S |
HAMILTON
1:30.621 S |
-4.927s | -0.836 |
Hungary | RAIKKONEN
1:23.086 SS |
ALONSO
1:20.182 S |
-2.904s | -0.654 |
Belgium | HAMILTON
1:51.583 M |
VETTEL
1:46.577 US |
-5.006s | -0.715 |
Italy | ALONSO
1:25.340 SS |
RICCIARDO
1:23.361 SS |
-1.709s | -0.295 |
Singapore | RICCIARDO
1:47.187 SS |
HAMILTON
1m45.008 |
-2.179s | -0.430 |
