Ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ επανέρχεται με την εμμονή του για την επέκταση των αμερικανικών γιγάντιων pickup και SUV σε αγορές όπως η Ευρώπη και η Ιαπωνία, όπου όμως οι δρόμοι είναι στενοί και οι καταναλωτές προτιμούν μικρά, οικονομικά αυτοκίνητα.
Παρά τις απειλές για μείωση δασμών και εμπορικές συμφωνίες, η πραγματικότητα δείχνει ότι το βασικό πρόβλημα δεν είναι οι δασμοί, αλλά οι πολιτισμικές προτιμήσεις και οι υποδομές.
Στην Ιαπωνία, όπου πωλήθηκαν 3,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2024, οι αμερικανικές μάρκες αντιπροσωπεύουν μόνο μερικές εκατοντάδες πωλήσεις, με την Ford να έχει εξαφανιστεί από την αγορά για σχεδόν μια δεκαετία.
Στην Ευρώπη, η κατάσταση δεν διαφέρει: η πτώση των πωλήσεων Ford από 1,26 εκατ. το 2005 σε 426.000 το 2024 συνοδεύεται από μια μεταστροφή της εταιρείας προς SUV και μικρότερα οχήματα.
Όπως αναφέρει ο Άντι Πάλμερ, πρώην CEO της Aston Martin, «δεν αγοράζουμε Ford F-150 γιατί απλά δεν ταιριάζουν στους δρόμους μας».
Η πραγματική πρόκληση είναι οι περιορισμοί της υποδομής και οι ανάγκες των καταναλωτών, που κάνουν το όνειρο Τραμπ να μοιάζει με μάχη ενάντια στη φυσική πραγματικότητα.
Τα αμερικανικά τεράστια οχήματα ίσως παραμείνουν σύμβολα εσωτερικής αγοράς, καθώς η παγκοσμιοποίηση δεν μπορεί να επιβάλλει αλλαγές στους στενούς δρόμους και τις μικρές πόλεις της Ευρώπης και της Ασίας.
