Στο Monterey Car Week 2025, η Gordon Murray Automotive (GMA) παρουσίασε τις δύο πρώτες δημιουργίες της νέας θυγατρικής της, Gordon Murray Special Vehicles (GMSV).
Πρόκειται για το Le Mans GTR και το S1 LM, δύο υπεραυτοκίνητα περιορισμένης παραγωγής που σηματοδοτούν τη στροφή της εταιρείας σε μια πιο εξατομικευμένη και συλλεκτική κατηγορία, αντίστοιχη με τις Mulliner της Bentley και Ad Personam της Lamborghini.
Το Le Mans GTR, προερχόμενο από τη σειρά SV Design, βασίζεται στο υπεραυτοκίνητο T50 αλλά με σχεδόν πλήρη ανασχεδιασμό.
Διατηρεί τον ατμοσφαιρικό V12 4,0 λίτρων με όριο περιστροφής τις 12.100 σ.α.λ. και χειροκίνητο εξατάχυτο κιβώτιο, όμως αποκτά νέο αμάξωμα εμπνευσμένο από τα θρυλικά longtail αγωνιστικά του Le Mans.
Το επιμηκυμένο πίσω τμήμα, η μεγάλη σταθερή αεροτομή και ο εκτεταμένος διαχύτης μειώνουν την αντίσταση και αυξάνουν την κάθετη δύναμη, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να απορρίψει το χαρακτηριστικό ανεμιστήρα του T50.
Η ανάρτηση έχει επανασχεδιαστεί με ελαφρύτερα και σκληρότερα στοιχεία, το μετατρόχιο έχει αυξηθεί και τα ελαστικά είναι μεγαλύτερα.
Στο εσωτερικό, η διάταξη παραμένει τριθέσια, με αγωνιστική εργονομία αλλά υλικά και ποιότητα που παραπέμπουν σε αυτοκίνητο πολυτελείας.
Θα κατασκευαστούν 24 μονάδες, όλες ήδη προπωλημένες, με τιμή άνω των 3,1 εκατ. λιρών.
Το δεύτερο μοντέλο, το S1 LM, εντάσσεται στη σειρά Bespoke και αποτελεί άμεσο φόρο τιμής στη McLaren F1 GTR LM που κέρδισε τις 24 Ώρες του Le Mans το 1995.
Διαθέτει αεροδυναμικό πακέτο με κεντρικό πτερύγιο, αεραγωγό οροφής, δύο επιπέδων πίσω αεροτομή και στρογγυλά πίσω φώτα που πλαισιώνουν εξατμίσεις με τετραπλό τελικό.
Ο κινητήρας είναι ένας ειδικά εξελιγμένος V12 4,3 λίτρων της Cosworth, με στόχο ισχύος άνω των 700 ίππων και κόκκινη γραμμή επίσης στις 12.100 σ.α.λ.
Η φιλοσοφία του είναι καθαρά προσανατολισμένη στην οδική και αγωνιστική ευελιξία, αν και παραμένει νόμιμο για χρήση σε δημόσιους δρόμους. Το εσωτερικό, εμπνευσμένο από αγωνιστικό, εξερευνά νέες λύσεις μείωσης βάρους και υλικά υψηλής ποιότητας.
Η παραγωγή του S1 LM θα περιοριστεί σε μόλις πέντε αυτοκίνητα, όλα για έναν ανώνυμο συλλέκτη. Καμία τιμή δεν ανακοινώθηκε.
Με τις δύο αυτές πρεμιέρες, η GMSV επιβεβαιώνει τη στρατηγική της: υπεραυτοκίνητα με έντονη αγωνιστική αναφορά, κορυφαία τεχνική αρτιότητα και αυστηρά περιορισμένη παραγωγή, σχεδιασμένα να αποτελούν μελλοντικά αντικείμενα συλλεκτικής αξίας.
