Η αλλαγή στις ποσοστώσεις των πωλήσεων αυτοκινήτων και η υποχώρηση των diesel είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα, μετά από πολλά χρόνια. Και σε μια περίοδο που κυρίως άσχετοι επιτίθενται στους κινητήρες πετρελαίου έρχεται ο επικεφαλής της Mercedes Dieter Zetsche να πει πως το CO2 είναι πολύ μεγαλύτερο ζήτημα -και αυτό γιατί επιβαρύνει συνολικά το περιβάλλον και ειδικά το φαινόμενο του θερμοκηπίου- συγκριτικά με τα NOx που δρουν στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Μάλιστα ο Zetsche ανέφερε στο βρετανικό περιοδικό Autocar πως οι πελάτες της μάρκας του εμπιστεύονται περισσότερο την πετρελαιοκίνηση από τους πολιτικούς, μιας και το 2017 η Mercedes πούλησε συνολικά περισσότερα diesel. Πάντως ο Zetsche λογικό είναι να θέλει τα diesel προκειμένου η Mercedes να είναι προετοιμασμένη για τις νέες προδιαγραφές για το μέσο όρο CO2, οι οποίες θα ισχύσουν από το 2021- 2022.
Πάντως συνολικά η επίθεση στους πετρελαιοκινητήρες, που αν δεν τα έχει ξεπεράσει τείνει στα όρια της δαιμονοποίησης, αρχίζει να φθίνει μιας και πολλοί κατασκευαστές ανακοινώνουν νέους κινητήρες με χρονικό ορίζοντα δεκαετίας. Τα οποία φυσικά ικανοποιούν τις τελευταίες αυστηρές προδιαγραφές Euro 6d και οι ρύποι τους μετρώνται σε πραγματικές συνθήκες κίνησης.
Γιάννης Σκουφής
