Πενήντα χρόνια μετά το πρώτο GTI, η VW παρουσιάζει την πιο δυνατή και γρήγορη εκδοχή του εμβληματικού hot hatch που δημιούργησε μια ολόκληρη κατηγορία.
Το Golf GTI Edition 50 αποδίδει 325 ίππους και έχει ήδη αποδείξει τις δυνατότητές του στην πίστα του Nürburgring, όπου στις 20 Ιουνίου, στο περιθώριο του 24ωρου αγώνα, έγινε η επίσημη πρεμιέρα του. Ωστόσο, οι πρώτες φωτογραφίες και οι τεχνικές λεπτομέρειες είχαν δοθεί στη δημοσιότητα νωρίτερα, μαζί με τον εντυπωσιακό χρόνο που πέτυχε στη Nordschleife: 7:46.13’, με το δοκιμαστή της VW, Benny Leuchter πίσω από το τιμόνι.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός turbo τετρακύλινδρος των 2.000 κυβικών που εδώ αποδίδει 325 ίππους και 420 Nm. Η κίνηση παραμένει στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου DSG 7 σχέσεων, ενώ οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές: 0-100 σε 5,5 δεύτερα και 0-200 σε 16,8 και τελική ταχύτητα 270 χλμ./ώρα.
Η έκδοση Edition 50 διαθέτει άλλες ρυθμίσεις για το σύστημα διεύθυνσης καθώς και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό, ενώ στάνταρ είναι η ενεργή ανάρτηση DCC. Όσο για την απόσταση από το έδαφος είναι κατά 15 χιλιοστά πιο χαμηλά σε σχέση με το στάνταρ GTI.
Από εκεί και πέρα υπάρχει και το προαιρετικό πακέτο GTI-Performance που περιλαμβάνει εξάτμιση Akrapovic με μείωση βάρους κατά 11 κιλά, πιο σκληρά ελατήρια, αυξημένο κάμπερ μπροστά κατά 2 μοίρες, νέες βάσεις, νέους πίσω βραχίονες και επιπλέον μείωση της απόστασης από το έδαφος κατά 5 χιλιοστά. Τα νέα ελαστικά Bridgestone Potenza Race πλάτους 235 χιλ. προσφέρουν βελτιωμένη πρόσφυση, ενώ οι ελαφριές σφυρήλατες ζάντες Warmenau των 19 ιντσών ζυγίζουν μόλις 8 κιλά (3 λιγότερα από τις στάνταρ).
Η εμφάνιση της Edition 50 παραπέμπει στις ρίζες του Golf GTI με τη χαρακτηριστική κόκκινη γραμμή στη μάσκα, που πλέον συνδυάζεται και με μια φωτεινή μπάρα LED, καθώς και με πιο σκουρόχρωμο λογότυπο VW.
Αν δεν επιλεγεί το performance πακέτο, οι ζάντες είναι 19 ιντσών σε σχέδιο Queenstown, με κόκκινες λεπτομέρειες. Το λογότυπο GTI-50 συναντάται στους καθρέπτες, στην πίσω αεροτομή οροφής και στα μαρσπιέ.
Στο εσωτερικό, υπάρχουν σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα και καρό επενδύσεις, GTI τιμόνι με λογότυπο GTI-50, που επαναλαμβάνεται τόσο στα πατάκια όσο και στα μαρσπιέ. Οι χειρολαβές και τα διακοσμητικά είναι από σκούρο αλουμίνιο, ενώ την εικόνα συμπληρώνουν οι ασημένιες και κόκκινες λεπτομέρειες των πεντάλ.
Η παραγωγή του επετειακού Golf GTI θα ξεκινήσει στα τέλη του 2025, ενώ οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν κατά τη διάρκεια του 2026. Η τιμή του αναμένεται να είναι πιο ακριβή σε σχέση με τις 49.280 ευρώ του Clubsport στη Γερμανία.
