Σύνδεση

Featured

Η νέα, 6η γενιά του Toyota RAV4 είναι μόνο εξηλεκτρισμένη και πιο ικανή από ποτέ

Το Toyota RAV4 περνά στην έκτη γενιά του και αλλάζει σε κάποιο βαθμό προσανατολισμό για την ευρωπαϊκή αγορά καθώς θα είναι διαθέσιμο είτε ως φουλ υβριδικό είτε ως plug-in υβριδικό.

Ο παραδοσιακός θερμικός κινητήρας χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση αποτελεί παρελθόν, επιβεβαιώνοντας τη μετάβαση της Toyota προς πιο βιώσιμες μορφές κίνησης. Η απόφαση αυτή πάντως δεν εμπεριέχει ρίσκο, αν αναλογιστεί κανείς τη διαχρονική εμπορική επιτυχία του μοντέλου -από το 1994 έχουν ταξινομηθεί πάνω από 15 εκατομμύρια RAV4 παγκοσμίως, εκ των οποίων περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια στην Ευρώπη.

Σχεδιαστικά, το νέο RAV4 διατηρεί σχεδόν τις ίδιες διαστάσεις, αλλά αποκτά πιο δυναμική και εμφατική παρουσία. Το εμπρός μέρος είναι πιο ξεχωριστό, οι off-road αναφορές πιο έντονες και το αμάξωμα πιο ανάγλυφο.

Το εσωτερικό έχει επανασχεδιαστεί με έμφαση στην εργονομία, την τεχνολογία και την ακόμα πιο μεγάλη αίσθηση ποιότητας.

Η plug-in υβριδική έκδοση διαθέτει σύστημα νέας γενιάς με μεγαλύτερη απόδοση και μπαταρία ιόντων λιθίου 22,68 kWh που εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία έως και 100 χιλιόμετρα κατά WLTP. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 150 kW, ενώ η συνολική ισχύς φτάνει τους 304 ίππους στην τετρακίνητη έκδοση AWD-i, με το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα. Όσο για την προσθιοκίνητη εκδοχή έχει 268 ίππους.

Η φόρτιση είναι πιο γρήγορη από ποτέ, χάρη στον νέο εσωτερικό φορτιστή των 11 kW και την υποστήριξη DC ταχυφόρτισης έως 50 kW – κάτι σπάνιο για SUV της κατηγορίας D. Η μετάβαση από το 10% στο 80% της ενεργειακή χωρητικότητας ολοκληρώνεται σε περίπου 30 λεπτά, ενώ με wallbox μεσαίας ισχύος απαιτούνται γύρω στις 3 ώρες για πλήρη φόρτιση. Ένα νέο σύστημα θερμικής διαχείρισης εγγυάται την απόδοση και την αντοχή της μπαταρίας σε όλες τις καιρικές συνθήκες.

Το νέο RAV4 είναι το πρώτο Toyota που ενσωματώνει την πλατφόρμα λογισμικού Arene, επιτρέποντας εξελιγμένες λειτουργίες ασφάλειας και διασύνδεσης. Επίσης για πρώτη φορά το RAV4 PHEV διαθέτει λειτουργία geo-fencing, που χρησιμοποιεί δεδομένα cloud -π.χ. πληροφορίες για την κίνηση και τις ζώνες χαμηλών ρύπων- για να προσαρμόζει τη χρήση του ηλεκτρικού συστήματος ανάλογα με τη διαδρομή.

Παράλληλα, η νέα γενιά Toyota Safety Sense ενσωματώνει λειτουργίες όπως το Front Cross Traffic Alert, την υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας με ενεργή παρέμβαση στο τιμόνι (Lane Change Assist), και το σύστημα Secondary Collision Brake που φρενάρει το όχημα μετά από σύγκρουση για αποτροπή δεύτερης πρόσκρουσης. Το Blind Spot Monitor έχει επίσης εξελιχθεί, ενώ το Advanced Park επιτρέπει τον τηλεχειρισμό του παρκαρίσματος μέσω smartphone.

Το ψηφιακό περιβάλλον του νέου RAV4 είναι σημαντικά αναβαθμισμένο, με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και νέα οθόνη αφής 12,9 ιντσών για το σύστημα infotainment. Που παρέχει πλοήγηση με δεδομένα πραγματικού χρόνου, πληροφορίες από την Google και φωνητικό έλεγχο για λειτουργίες πλοήγησης, πολυμέσων και ρυθμίσεων του αυτοκινήτου. Η εφαρμογή MyToyota δίνει πρόσβαση σε ψηφιακά «κλειδιά», καταγραφή διαδρομών, remote λειτουργίες και streaming μουσικής, με όλες τις αναβαθμίσεις να περνούν πλέον over-the-air.

Η φουλ υβριδική έκδοση του RAV4 συνεχίζει με αναβαθμίσεις στο ηλεκτρικό μοτέρ, τη μπαταρία και τη μονάδα ελέγχου, αποδίδοντας 183 ίππους στην προσθιοκίνητη και 191 ίππους στην AWD-i εκδοχή.

Επίσης υπάρχει και η έκδοση GR SPORT που τονίζει το σπορτίφ χαρακτήρα του νέου RAV4, με μεγαλύτερα μετατρόχια, νέες ρύθμισεις ανάρτησης και πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης. Οι αισθητικές επεμβάσεις περιλαμβάνουν μαύρες 20άρες ζάντες, μάσκα τύπου «functional matrix», λογότυπα GR και σπορ καθίσματα με σουέντ, οικολογικό δέρμα και κόκκινες λεπτομέρειες.

Η διάθεσή του νέου Toyota RAV4 στην Ευρώπη αναμένεται να ξεκινήσει προς τα τέλη του 2025.

Τα Audi A1 και Q2 αποσύρονται το 2026

Audi

FIAT: Το Panda με νέο εξοπλισμό και εξαιρετική τιμή

Featured

Το νέο Jeep Avenger 4xe στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Featured

Η Peugeot θα έχει και πάλι GTi

Featured