Σύνδεση

Featured

Το νέο Toyota Hilux θα είναι για πρώτη φορά και ηλεκτρικό

Ένα από τα πιο εμβληματικά ονόματα στην ιστορία των pick-up, το Toyota Hilux, περνά στη καινούργια, 9η κατά σειρά γενιά του. Το μοντέλο που για σχεδόν έξι δεκαετίες αποτελεί συνώνυμο της αντοχής, της αξιοπιστίας και της ικανότητας σε κάθε είδους έδαφος, εξελίσσεται εκ βάθρων και προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της νέας εποχής της εξηλεκτρισμένης και ηλεκτρικής κίνησης.

Η Toyota εφαρμόζει και στο Hilux τη στρατηγική «multipath», προσφέροντας πολλαπλές επιλογές συστημάτων πρόωσης ανάλογα με τις ανάγκες κάθε αγοράς. Έτσι, εκτός από τις γνωστές εκδόσεις πετρελαίου και βενζίνης που θα συνεχίσουν να διατίθενται στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης και όχι μόνο, για τη Δυτική Ευρώπη η γκάμα εμπλουτίζεται με την ήπια υβριδική έκδοση Hybrid 48V και –για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου– με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Hilux BEV. Στην πορεία θα ακολουθήσει και μία υδρογονοκίνητη έκδοση ενεργειακών κυψελών, με προγραμματισμένη έναρξη παραγωγής το 2028.

Η σχεδίαση ακολουθεί τη φιλοσοφία «Tough & Agile», συνδυάζοντας τη χαρακτηριστική στιβαρότητα με ένα πιο σύγχρονο, δυναμικό προφίλ. Το εμπρός μέρος διαθέτει νέα αναλογία όγκων, λεπτούς προβολείς LED και τη χαρακτηριστική οριζόντια μπάρα με την επιγραφή TOYOTA να θυμίζει τα θρυλικά Hilux της δεκαετίας του ’80.

Η ηλεκτρική έκδοση ξεχωρίζει κυρίως με την κλειστή μάσκα της, ενώ όλες οι εκδόσεις διαθέτουν νέο σκαλοπάτι στην καρότσα και ανασχεδιασμένα μαρσπιέ.

Το εσωτερικό παραπέμπει άμεσα στο νέο Land Cruiser, με σαφώς πιο premium αίσθηση και αναβαθμισμένα υλικά. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός, με οθόνη 12,3 ιντσών, και το infotainment διαθέτει κεντρική οθόνη έως 12,3 ιντσών με όλες τις λειτουργίες συνδεσιμότητας.

Το Hilux πλέον υποστηρίζει ασύρματη φόρτιση συσκευών, νέες θύρες USB, ενώ η εφαρμογή MyToyota προσφέρει απομακρυσμένη διαχείριση του οχήματος, παρακολούθηση θέσης, κατάστασης φόρτισης και ιστορικό διαδρομών.

Για πρώτη φορά υιοθετείται ηλεκτρική υποβοήθηση στο τιμόνι, κάτι που κάνει το Hilux πιο ευέλικτο στην πόλη και πιο εύκολο στον χειρισμό εκτός δρόμου, χωρίς να αλλοιώνεται η αίσθηση στιβαρότητας που το χαρακτηρίζει.

Το πακέτο ασφάλειας Toyota T-Mate έχει επεκταθεί σημαντικά, ενσωματώνοντας το πιο πρόσφατο Toyota Safety Sense με νέες λειτουργίες όπως Low Speed Acceleration Suppression, Proactive Driving Assist και Emergency Driving Stop System. Περιλαμβάνει επίσης Blind Spot Monitor, Safe Exit Assist και Driver Monitor Camera, ενώ μέσω over-the-air ενημερώσεων οι λειτουργίες μπορούν να αναβαθμίζονται αυτόματα.

Το Hilux BEV αποτελεί ίσως τη σημαντικότερη τεχνολογική εξέλιξη στην ιστορία του μοντέλου. Διαθέτει μπαταρία 59,2 kWh τοποθετημένη στο πλαίσιο και δύο ηλεκτροκινητήρες -έναν εμπρός και έναν πίσω- που αποδίδουν 205 Nm και 268,6 Nm ροπής αντίστοιχα, εξασφαλίζοντας μόνιμη τετρακίνηση. Η συνδυαστική ισχύς δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, αλλά η Toyota υπόσχεται επιδόσεις αντάξιες του θερμικού μοντέλου, με ωφέλιμο φορτίο 715 κιλά και ικανότητα ρυμούλκησης 1.600 κιλών. Η αυτονομία προσεγγίζει τα 240 χιλιόμετρα (WLTP), ενώ οι χρόνοι φόρτισης αναμένεται να είναι κορυφαίοι στην κατηγορία, μειώνοντας τον χρόνο ακινησίας για επαγγελματική χρήση.

Παρά τη νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική, το Hilux BEV παραμένει πιστό στη φιλοσοφία του πλαισίου τύπου σκάλας και με τη μπαταρία πλήρως προστατευμένη από χτυπήματα και νερό. Η ικανότητα διέλευσης από νερό φτάνει τα 700 χιλιοστά, όση και του σημερινού diesel, ενώ το Multi-Terrain Select προσαρμόζει αυτόματα τη ροπή και το φρενάρισμα στις συνθήκες, επιτυγχάνοντας το ίδιο αποτέλεσμα με τη λειτουργία L4 στα παραδοσιακά 4×4.

Στην ήπια υβριδική έκδοση Hilux Hybrid 48V, ο γνωστός 2.8 turbo diesel συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ-γεννήτρια και μπαταρία 48V τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα. Η ηλεκτρική υποβοήθηση βελτιώνει την εκκίνηση, μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και κάνει την οδήγηση πιο πολιτισμένη, διατηρώντας ωστόσο την ικανότητα μεταφοράς φορτίου έως 1.000 κιλά και ρυμούλκησης έως 3.500 κιλών.

Η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα σε ψηλό σημείο εξασφαλίζει τη διατήρηση της δυνατότητας διέλευσης από νερό στα 700 χιλιοστά, ενώ το Multi-Terrain Select και το σύστημα κάμερας Multi-Terrain Monitor βοηθούν τον οδηγό σε δύσβατες διαδρομές ή σε ελιγμούς με φορτίο.

Το νέο Hilux θα λανσαριστεί στην ευρωπαϊκή αγορά στα τέλη του 2025, ξεκινώντας από την ηλεκτρική έκδοση BEV, με τις Hybrid 48V να ακολουθούν την άνοιξη του 2026. Το μεγάλο στοίχημα για την Toyota είναι να προσφέρει ένα pick-up που να παραμένει «Hilux» σε κάθε πτυχή του χαρακτήρα του, αλλά παράλληλα να προσαρμόζεται στις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις και στη ραγδαία μεταβαλλόμενη αγορά των επαγγελματικών οχημάτων.

Για την ελληνική αγορά, όπου το Hilux είναι διαχρονικά από τα πιο δημοφιλή pick-up της κατηγορίας, η νέα γενιά αναμένεται να είναι ακόμα πιο ανταγωνιστική τόσο για τη μετάβασή της στην εξηλεκτρισμένη εποχή όσο και για τη σαφή αναβάθμιση σε τεχνολογία, ασφάλεια και ποιότητα κύλισης.

Νέος ΚΟΚ: Τι αλλάζει από σήμερα 13 Σεπτεμβρίου – Ποια είναι τα νέα πρόστιμα

Featured

Citroen: Το νέο C3 απέκτησε και έκδοση βαν

Citroen

Το χακάρισμα που «γονάτισε» τη Jaguar Land Rover

Featured

BMW X1: Ριζική μεταμόρφωση με την «υπογραφή» Neue Klasse

BMW