Σύνδεση

Suzuki

Το νέο Suzuki Jimny είναι αυτό που φαίνεται

Η εμφάνιση ενός καινούργιου Jimny είναι είδηση εξ ορισμού από τη στιγμή που ο προκάτοχός του είχε στην πλάτη του 20 και πλέον χρόνια. Από και κει πέρα είναι είδηση γιατί οι σχεδιαστές της Suzuki δημιούργησαν ένα μοντέρνο και ταυτόχρονα κλασικό για όχημα εκτός δρόμου σχήμα. Με γωνίες και ακμές, με μεγάλη απόσταση από το έδαφος και με εξαιρετικά μικρούς προβόλους που του εξασφαλίζουν ένα ιδιαίτερο και διαχρονικό look που αποκλείεται να περάσει απαρατήρητο, αν κρίνουμε από όσους γύριζαν να το κοιτάξουν είτε εν κινήσει είτε σταθμευμένο.

Το μήκος του δεν ξεπερνά τα 3,645 μέτρα, ενώ το μεταξόνιό του είναι μόλις 2.250 χιλιοστά γεγονός που του εξασφαλίζει αφενός την ευελιξία του μέσα στην πόλη, αλλά και πέρα από την άσφαλτο. Γεγονός είναι πως στο off road το Jimny είναι και αυτό που δείχνει και αυτό που επιβάλλει η παράδοσή του. Ένα εξαιρετικά ικανό όχημα εκτός δρόμου «παλαιάς κοπής» που θα φτάσει εκεί που ο κάτοχος ενός σύγχρονου SUV, ακόμα και τετρακίνητου, δεν μπορεί καν να φανταστεί. Χάρη σε όσα αναφέραμε λίγο πριν -απόσταση από το έδαφος, μικροί πρόβολοι- στο χαμηλό του βάρος και σε στοιχεία μοναδικά που έχουν εκλείψει όχι μόνο από αυτήν την μικρή κατηγορία αλλά και από όλες πολύ πιο μεγάλες και ακριβές. Στοιχεία όπως οι επιπλέον κοντές σχέσεις της κατεπιλογήν τετρακίνησης -η εικόνα του επιπλέον μοχλού είναι πλέον πολύ σπάνια- αλλά και τα λάστιχα. Τα οποία φυσικά με τη σειρά τους παίζουν καταλυτικό ρόλο στο off road.

Το νέο Jimny λοιπόν θα φτάσει στο χώμα μέχρι εκεί που θέλει ο οδηγός του, μιας και πρώτα θα εξαντληθούν τα όρια και οι αντοχές του οδηγού του και μετά τα δικά του. Βάζουμε στην εξίσωση και τις αντοχές γιατί η heavy duty ανάρτηση – άκαμπτοι άξονες μπροστά και πίσω- ναι μεν αντέχουν στην πολύ σκληρή χρήση αλλά από την άλλη δεν φιλτράρουν σχεδόν τίποτα, με αποτέλεσμα τα πάντα να περνούν στην καμπίνα και τους επιβάτες.

Αυτό ισχύει και για την άσφαλτο, όπου όλα όσα το κάνουν να ξεχωρίζει πέρα από αυτήν εδώ δεν αποτελούν κατ’ ανάγκη πλεονέκτημα, Έτσι οι κλίσεις στις στροφές είναι αισθητές, ο θόρυβος κύλισης λόγω των ελαστικών σημαντικός, το τιμόνι είναι αρκετά ασαφές, ενώ οι κοντές σχέσεις -το Jimny ξεκινά χαλαρά με 2α ακόμα και με 3η στο κιβώτιο- και το συνολικό επίπεδο θορύβου ανεβάζουν και απαιτούν από τον οδηγό να ασχολείται συνεχώς με το κιβώτιο. Από κει και πέρα πάνω από τα 100 χλμ./ ώρα η επιτάχυνση γίνεται αργή -εξαιτίας και της κακής αεροδυναμικής- πόσο μάλλον πάνω από τα 120, ενώ για να φτάσεις την τελική των 145 χλμ./ ώρα πρέπει να έχει και υπομονή και ανοιχτό δρόμο και αρκετή βενζίνη στο ρεζερβουάρ μιας και η κατανάλωση παίρνει την ανιούσα.

Γενικά ενώ μέσα στην πόλη το Jimny είναι όπως είπαμε ευέλικτο και πρακτικό μιας και παρκάρει (σχεδόν) παντού, στις εθνικές οδούς δείχνει και είναι σαφώς έξω από το στοιχείο του. Έτσι όσο πιο πολλά είναι τα χιλιόμετρα που πρέπει να καλύψει κανείς για να φτάσει στον προορισμό του τόσο πιο μεγάλη υπομονή και αντοχή θα πρέπει να έχει.

Ταυτόχρονα, όπως συνέβαινε και με τον προκάτοχό του, ο συνδυασμός τέσσερα άτομα και αποσκευές πολύ απλά δεν υπάρχει, μιας και τα 85 λίτρα του πορτμπαγκάζ είναι τιμή που σε άλλα αυτοκίνητα καλύπτονται από τα ντουλαπάκια στο ταμπλό και τις θέσεις για αναψυκτικά και μικρο- αντικείμενα στο εσωτερικό τους. Εάν τα ταξίδι είναι πολυήμερο το Jimny μπορεί να είναι μόνο διθέσιο, ενώ θα πρέπει να λάβει κανείς υπόψη πως και τα πράγματα που θα τοποθετηθούν πάνω από τα αναδιπλωμένα πίσω καθίσματα θα είναι σε κοινή θέα.

Σε ότι αφορά το σχεδιασμό του εσωτερικού είναι αυτός που περιμένει κανείς από ένα τετρακίνητο που είναι παραδοσιακό. Ταυτόχρονα διαθέτει οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό για το infotainment, ενώ μπορεί να εξοπλιστεί και με διάφορα συστήματα υποβοήθησης.

Όπως είπαμε ευθύς εξαρχής, από τον τίτλο δηλαδή, το Jimny είναι αυτό που φαίνεται: ένα ειδικό όχημα, με εξαιρετικές δυνατότητες πέρα από την άσφαλτο, που κατά τα άλλα απαιτεί επιβάλλει αρκετές παραχωρήσεις και συμβιβασμούς. Αν το δει κανείς από αυτήν την σκοπιά και το αποκτήσει συνειδητά για αυτό που είναι και για αυτά που μπορεί τότε δεν μπορεί να μείνει ενθουσιασμένος.

Αν όμως μείνει μόνο στην πραγματικά πολύ ωραία εξωτερική του εμφάνιση και δεν αξιολογήσει όλα τα υπόλοιπα σωστά τότε υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα η επιλογή του να μην είναι η σωστή με βάση τις πραγματικές του ανάγκες.

Γιάννης Σκουφής

SUZUKI JIMNY

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

3.645×1.645×1.725 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.250 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

85- 830 λίτρα

Βάρος:

1.135 κιλά

Κινητήρας:

1.462 κ.εκ., 4 κύλινδροι, βενζίνη

Ισχύς:

102 PS/ 6.000 σ.α.λ.

Ροπή:

130 Nm/ 4.000 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

-, 145 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση:

8,2 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

154 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

285 €

Τιμή:

από 16.270 €

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

[ngg src=”galleries” ids=”4508″ display=”basic_thumbnail”]
2s Σχόλια

1 Σχόλιο

  1. Δημήτρης

    07/02/2019 στις 00:03

    Θα υπάρξει και έκδοση softtop
    Saw eyxaristv ek tvn prot;ervn gia thn ap;anthsh

  2. Γιάννης Σκουφής

    07/02/2019 στις 09:05

    Μέχρι στιγμής δεν ξέρουμε κάτι. Να είστε καλά!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota