Η Renault με το νέο Twingo E-Tech Electric, επιχειρεί να αναβιώσει το πνεύμα του αρχέτυπου Twingo του 1992 και ταυτόχρονα να παρουσιάσει ένα ηλεκτρικό μοντέλο με τιμή που θα κινείται κάτω από τις 20.000 ευρώ.
Το καινούργιο γαλλικό μίνι ναι μεν είναι πεντάθυρο αλλά από εκεί και πέρα ακολουθεί ρετρό αισθητική με εμφανείς αναφορές στο παρελθόν -οι στρογγυλοί προβολείς με τα LED φώτα ημέρας, οι χαρακτηριστικοί αεραγωγοί στο καπό και οι καθαρές γραμμές του αμαξώματος παραπέμπουν άμεσα στο αρχέτυπο Twingo- αλλά και με σαφώς σύγχρονη προσέγγιση.
Η βάση είναι μια πιο μικρή εκδοχή της πλατφόρμας AmpR Small, ενώ κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας 60 kW (82 ίππων) με ροπή 175 Nm, που κινεί τους εμπρός τροχούς. Οι επιδόσεις ταιριάζουν απόλυτα με το χαρτακτήρα ενός αυτοκινήτου που κατά κύριο λόγο θα κινηθεί στον αστικό ιστό: 0-50 χλμ./ώρα σε 3,85 δεύτερα και 0-100 χλμ./ώρα σε 12,1.
Η μπαταρία των 27,5 kWh είναι τεχνολογίας LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου), πιο οικονομική και ανθεκτική από τις κλασικές NMC. Η αυτονομία φτάνει έως και τα 263 χιλιόμετρα WLTP, ενώ με μια 1 kWh καλύπτονται 9,5 χιλιόμετρα, τιμή εξαιρετική για τα δεδομένα της κατηγορίας. Με βάρος μόλις 1.200 κιλά, το Twingo υπόσχεται ευελιξία και οικονομία χωρίς συμβιβασμούς.
Η βασική έκδοση διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή AC 6,6 kW, με τη φόρτιση από το 10 έως το 100% να ολοκληρώνεται σε περίπου 4 ώρες και 15 λεπτά. Το προαιρετικό πακέτο «Advanced Charge» αναβαθμίζει σε AC 11 kW και DC 50 kW, μειώνοντας το χρόνο στα 2 ώρες και 35 λεπτά ή μόλις 30 λεπτά για το 10-80%. Με αυτό ενεργοποιούνται και οι λειτουργίες V2L και V2G, ώστε το Twingo να μπορεί να τροφοδοτεί ηλεκτρικές συσκευές ή να επιστρέφει ενέργεια στο δίκτυο.
Παρά τις μικρές του διαστάσεις -μήκος 3,789 μέτρα και μεταξόνιο 2.493 χιλιοστά- το εσωτερικό του χωρά με άνεση τέσσερις ενήλικες, ενώ τα πίσω καθίσματα μετακινούνται κατά 17 εκατοστά επιτρέποντας, ανάλογα με τις συνθήκες, πριμοδότηση είτε το χώρου για τους επιβάτες είτε του πορτμπαγκάζ. Το οποίο κυμαίνεται από 305 έως 1.000 λίτρα, ενώ υπάρχει και πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος 50 λίτρων κάτω από το δάπεδο.
Το εσωτερικό συνδυάζει τη ρετρό πλέον εικόνα του παλιού Twingo με τη σύγχρονη εργονομία. Το ταμπλό με τους κυκλικούς αεραγωγούς, οι φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό και λεπτομέρειες όπως το κόκκινο κουμπί των alarm διατηρούν το γνώριμο στυλ του παρελθόντος. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 7,0 ιντσών και οθόνη αφής 10,0 ιντσών.
Στην έκδοση Techno, το σύστημα OpenR Link ενσωματώνει Google Maps και Google Assistant, ενώ ο φωνητικός βοηθός Reno μπορεί να δώσει πληροφορίες για το όχημα ή να απαντήσει σε ερωτήσεις. Ακόμη και οι ήχοι καλωσορίσματος φέρουν την υπογραφή του Jean-Michel Jarre.


Το νέο Twingo θα λανσαριστεί στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του 2026. Στη γκάμα της Renault τοποθετείται κάτω από τα 4 και 5 ως το πιο προσιτό ηλεκτρικό της. Η Renault στοχεύει να το καταστήσει μια πραγματική εναλλακτική απέναντι σε προτάσεις όπως το BYD Dolphin Surf, το Hyundai Inster και το επερχόμενο Volkswagen ID.1.
Η παραγωγή του θα γίνεται στη Σλοβενία, κάτι που περιορίζει το κόστος και μειώνει τις εκπομπές από τη μεταφορά. Σύμφωνα με τη Renault, το νέο Twingo «εξοφλεί» το ανθρακικό αποτύπωμα της μπαταρίας του έπειτα από μόλις 30.000 χιλιόμετρα χρήσης -ένα ακόμη στοιχείο που ενισχύει τον οικολογικό του χαρακτήρα.









