Το Niva είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση αυτοκινήτου, μιας και δηλώνει συνεχώς το παρόν, με κάποιες αλλαγές, από τα μέσα εδώ και σχεδόν 45 χρόνια. Και φυσικά θα συνεχίσει, ένας θεός ξέρει για πόσα ακόμα, παρόλο που η Avtovaz, η μητρική εταιρεία της Lada που πλέον ανήκει κατά το 505 στη Renault, παρουσίασε μια καινούργια έκδοσή του. Την Τravel, η οποία βασίζεται στο Chevrolet Niva.
Που και αυτό τα έχει τα χρονάκια του, αλλά είναι σαφώς πιο σύγχρονο σε σχέση με το αρχέτυπο του 197. Και οπτικά με μια καινούργια και πιο κάθετη μάσκα που θυμίζει λίγο και Toyota και ένα πιο τονισμένο off road στυλ. Ιδιαίτερα δε αν διαθέτει χωμάτινα λάστιχα και αναπνευστήρα όπως στις φωτογραφίες μας.
Στο στυλ αυτό συμβάλλει και η ρεζέρβα που στο κλασικό στυλ των τζιπ κρέμεται στην πίσω πόρτα, ενώ οι μεγαλύτερες εξωτερικές του διαστάσεις επηρεάζουν θετικά και τους χώρους στο εσωτερικό του. Που είναι πιο ελκυστικό και χάρη στις πιο μεγάλες γυάλινες επιφάνειές του. Επίσημες φωτογραφίες του εσωτερικού του Niva Travel δεν υπάρχουν, ενώ αυτή που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο και βρήκαμε δείχνει μια οθόνη αφής. Που αποτελεί μια σύγχρονη νότα σε ένα κάθε άλλο παρά μοντέρνο σύνολο.
Ο κινητήρας θα είναι, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, ο τετρακύλινδρος βενζίνης των 1.700 κυβικών, που ναι μεν θα έχει αναβαθμιστεί αλλά δεν θα έχει ανέβει αισθητά πάνω από τους 80 ίππους και τα 127 Nm. Το κιβώτιο θα είναι και πάλι χειροκίνητο με πέντε σχέσεις και η τετρακίνηση μόνιμη με δυνατότητα μπλοκαρίσματος του μεσαίου διαφορικού. Φυσικά ούτε το Niva Travel θα βάζει φωτιά στην άσφαλτο, μιας και η Lada ανακοινώνει επίσημα 19,0 δεύτερα για το 0-100 και τελική ταχύτητα 140 χλμ./ ώρα
