Το νέο Jeep Compass σηματοδοτεί μια πλήρη επανεκκίνηση για το μοντέλο, όχι μόνο σε επίπεδο σχεδίασης και τεχνολογίας, αλλά και ως στρατηγική τοποθέτησης στην ευρωπαϊκή αγορά. Βασισμένο στη νέα αρχιτεκτονική STLA Medium της Stellantis, το Compass της 3ης γενιάς επιστρέφει πιο ώριμο, με premium αύρα, εξηλεκτρισμένη γκάμα και στόχο να ενισχύσει την παρουσία της Jeep σε μια κατηγορία που εξελίσσεται ραγδαία.
Η επίσημη παρουσίαση έγινε στην Ιταλία, στο εργοστάσιο του Melfi, που αποτελεί έναν από τους πυλώνες ηλεκτροκίνησης του ομίλου.
Το νέο Compass φτάνει πλέον τα 4,55 μέτρα σε μήκος, όντας κατά 144 χιλιοστά πιο μεγάλο από τον προκάτοχό του, ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 159 χιλιοστά, με αποτέλεσμα τους σαφώς πιο άνετους χώρους. Το πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 550 λίτρα, ενώ οι επιπλέον χώροι για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό φτάνουν τα 34 λίτρα.
Η σχεδίαση ακολουθεί τη γνώριμη αισθητική της Jeep, με τη χαρακτηριστική μάσκα με τις εφτά μπάρες –στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση είναι κλειστή- τους τονισμένους θόλους και τα περιμετρικά προστατευτικά. Στο εμπρός μέρος, τα full LED φώτα έχουν νέα φωτεινή υπογραφή, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει μια φωτεινή λωρίδα LED που ενσωματώνει και το επίσης φωτιζόμενο λογότυπο «Jeep». Σημαντική δουλειά έχει γίνει και στην αεροδυναμική, με τον συντελεστή Cd να είναι πλέον κάτω από το 0,30, χάρη και στα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα και το επίπεδο πάτωμα.
Στο εσωτερικό κυριαρχεί μια νέα οθόνη αφής 16,0 ιντσών για το infotainment, σε συνδυασμό με ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών και προαιρετικό Head-Up Display (HUD). Η εργονομία ενισχύεται με φυσικούς διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες και έναν περιστροφικό επιλογέα στη νέα κεντρική κονσόλα για το κιβώτιο.
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει μια ήπια υβριδική έκδοση 48V με το γνωστό τρικύλινδρο turbo των 1.200 κυβικών του ομίλου της Stellantis και απόδοση 145 ίππων, ένα plug-in υβριδικό σύστημα με συνδυαστική απόδοση 195 ίππων και τρεις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.
Οι τελευταίες αποδίδουν 213, 231 και 375 ίππους αντίστοιχα, με την κορυφαία να είναι τετρακίνητη με δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα με ισχύ 49 kW και ροπή 232 Nm, η οποία μέσω μειωτήρα 14:1 φτάνει έως και τα 3.100 Nm στους πίσω τροχούς. Η αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 500 και 650 χιλιομέτρων, ανάλογα με την έκδοση και τη μπαταρία (74,0 ή 97,0 kWh), ενώ η φόρτιση γίνεται με έως και 160 kW σε DC (20%-80% σε 30 λεπτά) και έως 22 kW σε AC.
Το νέο Compass, ακόμα και ως ηλεκτρικό, διατηρεί τις εκτός δρόμου ικανότητες της Jeep. Έτσι οι δικίνητες εκδόσεις έκδοση έχουν απόσταση από το έδαφος 200 χιλιοστών και γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής 22, 15 και 20 μοίρες αντίστοιχα. Οι ανάλογες τιμές για την τετρακίνητη είναι 27, 16 και 31 μοίρες, ενώ μπορεί να διασχίσει υδάτινο εμπόδιο με βάθος έως και 470 χιλιοστών.
Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν το σύστημα Selec-Terrain, ενώ οι τετρακίνητες εξοπλίζονται στάνταρ με hill descent control. Η ανάρτηση έχει αναβαθμιστεί με νέα ελατήρια, αμορτισέρ και αντιστρεπτικές.
Από εκεί και πέρα το νέο Compass ενσωματώνει στάνταρ δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, κάμερα 360 μοιρών, καθώς και συνεχή υποστήριξη με over-the-air αναβαθμίσεις.
Η παραγωγή παραμένει στην Ιταλία και η διάθεση ξεκινά με την First Edition, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία με δύο επιλογές συστημάτων πρόωσης: το ήπια υβριδικό των 48V και το BEV των 213 ίππων. Στον εξοπλισμό της περιλαμβάνονται τροχοί έως 20 ιντσών, φώτα Matrix LED, πλήρες πακέτο υποβοήθησης ADAS και ηλεκτρική πίσω πόρτα με hands-free λειτουργία. Οι παραδόσεις ξεκινούν στο τέταρτο τρίμηνο του 2025, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι εκδόσεις Longitude, Altitude, Summit και η πιο σκληροτράχηλη Trailhawk.
