Πρεμιέρα στην Ευρώπη, μετά από αυτή στην Κορέα πριν μερικούς μήνες, για τη δεύτερη γενιά του δημοφιλούς Hyundai Kona, που έκανε την εμφάνισή του καταρχήν ως ηλεκτρικό (Electric) ενώ θα ακολουθήσουν οι υβριδικές και οι συμβατικές του εκδοχές.
Σε σχέση με τις τελευταίες το νέο Hyundai Kona Electric διαφοροποιείται κατά κύριο λόγο από την πιο κλειστή του μάσκα αλλά και από άλλες λεπτομέρειες. Η μάσκα βοηθά και στην επίτευξη ενός αεροδυναμικού συντελεστή 0,27, ενώ στην έκδοση Ν Line δίνεται μεγαλύτερή έμφαση στα πιο σπορ στοιχεία.
Από πλευράς διαστάσεων το μήκος σε σχέση με το Kona που γνωρίζουμε έχει αυξηθεί κατά 17,5 εκατοστά στα συνολικά 4,365 μέτρα, ενώ το πλάτος και το ύψος έχουν αυξηθεί αντίστοιχα κατά 2,5 και 2,0 εκατοστά αντίστοιχα.
Μεγάλη είναι και η αύξηση του μεταξονίου κατά 60 χιλιοστά (συνολικά 2.660), γεγονός που έχει θετική επίδραση και στους χώρους στο εσωτερικό που είναι πλέον πιο άνετοι. Ενδεικτικά τα 466 λίτρα του πορτμπαγκάζ, ενώ στην Electric προστίθενται και τα 27 λίτρα του εμπρός χώρου αποθήκευσης (frunk) που μπορεί να χρησιμοποιείται π.χ. για τα καλώδια φόρτισης.
Στο ταμπλό ξεχωρίζει η μια ενιαία οπτικά οθόνη που αποτελείται από δύο επιμέρους οθόνες 12,3 ιντσών. Μια για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια αφής για το σύστημα infoatainment.
Ενδιαφέρον είναι πως και εδώ, όπως και στο Ioniq 5, η επιλογή της φοράς κίνησης -αν προτιμάτε ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου- γίνεται από διακόπτη στην κολώνα του τιμονιού.
Από κει και πέρα υπάρχει έξυπνη λειτουργία i-Pedal, σύστημα V2L για εξωτερική φόρτιση συσκευών, ενημερώσεις OTA (over-the-air), σύστημα αναπαραγωγής τεχνητού ήχου e-ASD κ.λπ., ενώ η Hyundai κάνει λόγο για ένα πλήρες σύνολο συστημάτων ασφαλείας SmartSense με όλες τις τεχνολογίες υποβοήθησης.
Οι επιλογές από πλευράς συστημάτων πρόωσης είναι δύο: Η Standard με έναν κινητήρα μπροστά -και φυσικά κίνηση μπροστά- που αποδίδει 156 ίππους (114,6 kW) και συνδυάζεται με μπαταρία 48,6 kWh, και η πιο ισχυρή Long Range με 218 ίππους (160 kW) και μπαταρία 65,4 kWh.
Οι συμβατικές εκδόσεις του νέου Hyundai Kona θα παρουσιαστούν εντός της χρονιάς. Εκτός απροόπτου η γκάμα θα αποτελείται από μια πλήρως υβριδική 1.600 κυβικών αλλά όχι και μια plug-in υβριδική όπως στο Kia Niro και από δύο 1.000 και 1.500 κυβικών με ήπια υβριδική υποβοήθηση.
